Avatar billede jjbirk Nybegynder
04. januar 2015 - 13:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Bruger adgangs kode til server windows 2008

Hejsa.

Hvor kan man opsætte/rette i kraven til adgangskoden for bruger på windows server 2008 R2.

Jeg har en del bruger, som eks, gerne vil have deres 4 tal i deres tlf. og deres navn, som login koden på serveren. men det vil den ikke godkende.

Så tænkte, der må jo være et sted hvor man opsætter kraven til koden i serveren, men jeg kan ikke finde det nogle steder.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
04. januar 2015 - 18:13 #1
Det gør du i goup policy "Default domain policy" på en domain controller.
Avatar billede jjbirk Nybegynder
04. januar 2015 - 18:23 #2
jaa siger mig intet, så meget gerne mere udførligt :-)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
04. januar 2015 - 18:33 #3
...så ville jeg nok lade admin tage sig af opgaven i stedet - ikke for at fornærme nogen, men hvis det er et domæne, der "bruges", så kan du lynhurtigt komme rigtigt galt afsted, hvis du ændrer på noget forkert i den policy.
Avatar billede jjbirk Nybegynder
04. januar 2015 - 18:45 #4
ok, men det er en server jeg selv har.
Har 3 bruger grupper på den, og syntes det er så irreterende man ikke selv må bestemme adgangs koden, uden windows har nogle spec. krav.
den vil eks. ikke godkende jjbirk4582 hvilket jeg syntes er ok.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
04. januar 2015 - 19:09 #5
En hurtig løsning for dig kunne jo være at ændre et enkelt bogstav til stort - det mener jeg umiddelbart burde opfylde kompleksitetskravet?
Avatar billede jjbirk Nybegynder
04. januar 2015 - 19:26 #6
ja ok denne ville, men ikke med Jans4582
Avatar billede jjbirk Nybegynder
19. januar 2015 - 17:10 #7
nå ikke den store hjælp