Avatar billede ibnielsen Seniormester
27. december 2014 - 19:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ingen adgang til internettet

Jeg har en hp elitebook med 64 bit win 7 home edition-
Jeg oplever meget tit, at der ikke er adgang til internettet.
Hvis jeg går ind i netværks og delignscenter, er der ok adgang til det lokale netvære, rooteren, men ikke ud til internettet???
Avatar billede Blueeyez Mester
27. december 2014 - 20:32 #1
Lan, wifi?
Gælder det os andre enheder på netværket?
Prøvet og genstarte routeren? (Os modemmet)
Hvilken router har du?
Har du en manuel DNS eller bruger du den din internet udbyder automatisk giver dig?
Avatar billede ibnielsen Seniormester
27. december 2014 - 21:06 #2
det sker en gang imellem med lanforbindelsen.
jeg har genstartet routeren og den bærbare mange gange, og nogen gange hjælper det en tid.
Jeg har en standard router fra tdc.
Jeg tror jeg bruger den tdc tilbyder, men er ikke sikker, jeg har ihvertfald ikke gjort  noget for nyligt, hvordan ser jeg det?-
hvis jeg går ind i routeren ser det således ud vedr trådløs netværk
MAC adresse:
Kanal:
Trådløs Netværk:DeaktiveretAktiveret
Trådløs indstilling:802.11b/g/n802.11b/g
SSID
Udsend SSID:DeaktiveretAktiveret
Netværks godkendelse:Åbn System AutentifikationWEP-64WEP-128WPAWPA2WPA/WPA2
Kryptering:TKIPAESTKIP/AES
WPA type256 bits nøglePassphrase
Nøgle:
PASSPHRASE
WPSAktiveretDeaktiveret
WPS Deaktiveret

Registrerings metode:TrykknapPin kode

MAC Filtering ModeDeaktiveretTilladNægt
Avatar billede Blueeyez Mester
28. december 2014 - 00:36 #3
Har du andre endheder som er koblet på internettet som har samme problem+
Hvis, så kontakt TDC og hør om de kan se problemer på linjen eller om de mener der er noget galt med modem/routeren.

(Bemærk, dette kræver at andre enheder har samme problem)
Avatar billede ibnielsen Seniormester
28. december 2014 - 02:16 #4
vi har 2 stationære pc-ere, 4 iphones, 1 ipad, 1 googletablet og pt en gæst med 1 bærbar aplecomputer,, og ingen af dem har problemer.
Avatar billede Blueeyez Mester
29. december 2014 - 14:18 #5
Okay og det er både wifi og lan pcen du bruger mister forbindelsen?

Prøv og opdater driverne fra hps hjemmeside.
derudover os BIOS.
Avatar billede ibnielsen Seniormester
06. maj 2016 - 08:27 #6
opgivet