Avatar billede Slettet bruger
16. december 2014 - 02:41 Der er 3 kommentarer

Hører PHP Sessions under cookie loven?

Hej Eksperten.dk

Jeg formoder at I kender til cookieloven?

Man er som webmaster forpligtet til at underrette forbrugeren om at der bruges cookies på siden. Hvilket kan være et irritations-moment for mange brugere.

Hvis man udelukkende bruger mysql databaser og PHP sessions ($_SESSION), er man så også underlagt cookieloven?

Med andre ord. Er session det samme som cookies?
Avatar billede Slater Ekspert
16. december 2014 - 08:46 #1
En session benytter en almindelig cookie til at identificere den, så ja.
Avatar billede Slater Ekspert
16. december 2014 - 08:48 #2
Hvis du vil vide mere, så læs side 11 her:

http://erhvervsstyrelsen.dk/file/254079/vejledning-cookiebekendtgorelse.pdf

"Lovgivningen skelner for så vidt angår informations- og samtykkekravet ikke mellem de forskellige typer af cookies, men omfatter alle cookies uanset levetid og hvor de stammer fra."
Avatar billede Slettet bruger
15. maj 2016 - 10:30 #3
tak, skriv svar