Avatar billede denero Juniormester
15. december 2014 - 17:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

sidenummerering i word dokument

Word 2o13

I brevhovedet, ikke side 1 - forsiden, har jeg flg. "Side 1 af antal sider" i hele dokumentet. Jeg vil gerne "trække forsiden fra i det samlede antal sider. eks hele dokumentet er på 1o sider, skal der på side 2 stå "side 1 af 9. Kan dette lade sig gøre?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
15. december 2014 - 17:52 #1
Ja, det kan lade sig gøre, og det er hurtigere og lettere, end forklaringen måske lige ser ud til.

Sidetal og antal sider er indsat som felter. Du skal have antal sider til at lave en beregning. Gør sådan:

1. Gå til hoved eller fod, hvor sidetallet findes.

2. Tast Alt+F9 for at få vist feltkoder. Nu vil du se { PAGE } of { NUMPAGES }.

3. Marker "{ NUMPAGES }" og tast Ctrl+F9 for at indsætte et ekstra sæt felt-klammer omkring { NUMPAGES } (vigtigt: felt-klammer kan _ikke_ tastes som almindelige tuborg-klammer - du skal bruge Ctrl+F9).

4. Tast "=" mellem de to startklammer { { (uden citationstegn).

5. Tast "-1" mellem de to slut-klammer } } (uden citationstegn). Nu ser din felt-kode sådan ud:

{ = { NUMPAGES } - 1 }

6. Tast Alt+F9 for igen at få vist feltresultatet i stedet for feltkoderne. Hvis tallet ikke er korrekt endnu, så tast F9 for at opdatere feltet.

Hvis du har flere sektioner i dokumentet med "Samme som forrige" slået _fra_, skal du også ændre NUMPAGES-feltet i disse sektioner. Du kan blot kopiere og indsætte det felt, du allerede har rettet.
Avatar billede denero Juniormester
15. december 2014 - 19:34 #2
Virker - tak for hjælpen. Et svar!
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
15. december 2014 - 22:44 #3
Velbekomme.