Avatar billede Kast20 Seniormester
15. december 2014 - 16:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Joomla kontaktformular form-sporing

Hej,

Jeg støder ofte på Joomla installationer hvor kontaktformularen bliver afsendt fra samme URL som formularen ligger på. Der er altså ikke en unik bekræftelseside.

Jeg plejer derfor at spore en konvertering i Google Analytics ved at lave en "onsubmit" action på <form> tagget. Dette hardcoder jeg ind i default_form.php filen via FTP.

Findes der ikke en bedre måde at gøre dette på? Ovenstående virker fint men skal gennemføres igen hvis kontaktmodulet opdateres og default_form.php dermed overskrives.
Avatar billede Kast20 Seniormester
15. december 2014 - 16:34 #1
Bruger forresten Joomla! 2.5.6
Avatar billede Zeebaah Praktikant
16. december 2014 - 14:35 #2
Før du får lavet for meget ved din joomla vil jeg nok anbefale dig at opdatere den og se om der er lavet om i den del på joomla 3.x da joomla 2.5 stopper d 31. december.

Derudover er jeg med i en facebook gruppe hvor jeg plejer at skrive når jeg har joomla problemer der er nogle kloge hoveder derinde som helt sikkert kender til en løsning
www.facebook.com/groups/9067369903
Avatar billede Kast20 Seniormester
04. april 2020 - 23:29 #3
Lukker.