Gmail giver flere gigabyte plads, og Yahoo! Mail tilbyder ligefrem ubegrænset plads, så derfor er det oplagt at bruge sin webmail som back-up af mindre filer.
En måde, man kan gøre det på, er ved at maile til sig selv – altså for eksempel vedhæfte et Word-dokument og sende en mail sin egen mailadresse.
Så ligger dokumentet trygt online, til du skal bruge det. Det kan dog være lidt bøvlet at logge ind på sin mail, vedhæfte og sende, men det behøver du heller ikke.
Programmet Backup To EMail gør det nemt at sende en fil/gemme en fil på din webmail. Når programmet er installeret, skal du konfigurere det med din mailkonto – lidt som at konfigurere en mail-klient.
Derefter kan du højreklikke på en fil og vælge ’Backup To EMail’, og få sekunder efter ligger der en mail i din indbakke med den pågældende fil.
Du kan konfigurere flere mailkonti, og hvis du højreklikker på en fil og vælger ’Send til’, kan du vælge, hvilken af dine konti filen skal sendes til.
Hvis du højreklikker på en mappe, komprimerer programmet automatisk mappen til en ZIP-fil, før den ryger af sted. Og hvis mappen fylder mere end ti megabyte – som er maksimum størrelsen, der dog kan ændres - deler programmet automatisk mappen op i mindre og sender dem enkeltvis.
Bliver forbindelsen afbrudt, mens der bliver sendt, så vil programmet automatisk prøve igen hvert andet minut – op til 100 gange.
Hent Backup To EMail her.
Husk også Find Favorites, der hurtigt finder dine links. Prøv det her.
Besøg også resten af vores omfattende Download-sektion.