Artikel top billede

Danskerne hader dårlige netbutikker

Dårlig service bremser indkøb på nettet, og halvdelen af netshopperne har afbrudt en handel på grund af mangelfuld information.

Netbutikkerne skal tage sig sammen og tage online-kunderne seriøst.

Ifølge en undersøgelse oplever næsten hver tredje nethandlende mangelfuld information som en barriere ved handel på nettet. En femtedel af de over 1.000 spurgte danskere mener, at internetbutikker gør for lidt ud af deres kundeservice.

Undersøgelsen, der er foretaget af analysevirksomheden Userneeds for Netop Solutions, viser desuden, at halvdelen af alle, der køber ind over internettet, har afbrudt et køb, fordi de ikke kunne få svar på spørgsmål om en vare eller betaling.

"Mange giver op i købsprocessen og køber i en anden netbutik, hvor vejledningen er bedre eller i en almindelig butik, hvor de kan få svar på deres spørgsmål," siger Kurt Groth Bager, administrerende direktør i Netop Solutions.

Han mener, at de danske netbutikker vil kunne sælge meget mere, hvis de investerer i bedre information og kundeservice.

"Lige nu mister de et betydeligt salg på grund af utilstrækkelig service. Ofte uden at vide det."

Vil chatte med butikken

18 procent oplever, at det er svært at få svar på spørgsmål i internetbutikkerne. Og næsten hver tredje føler sig overladt til sig selv, når de handler på nettet.

Adspurgt direkte om internetbutikkernes kundeservice, svarer 21 procent, at e-butikkerne gør for lidt for at hjælpe deres kunder.

Over halvdelen af de i alt 1.147 danskere mellem 18 og 65 år i undersøgelsen ville ønske, at de kunne komme i kontakt med en medarbejder via chat eller videosamtale.

Det ville øge trygheden ved nethandel og en lille tredjedel mener, at personlig service ville få dem til at købe mere over internettet.

Især de ældre mener, at service er vigtig.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Despec Denmark A/S
Distributør af forbrugsstoffer, printere, it-tilbehør, mobility-tilbehør, ergonomiske produkter, kontor-maskiner og -tilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Fremtidens digitale kraftværk: Tag styringen med dit ERP-system

I dag ligger moderne ERP-platforme i skyen og opdateres adskillige gange årligt. Samtidig får man nærmest pr. automatik adgang til en omfattende portefølje af integrationer, add-ons, 3. partsmoduler, BI og avancerede funktioner til AI/ML-understøttelse af forretningsprocesser. På denne dag går vi derfor i dybden med, hvad det betyder for din virksomhed. Uanset om I har migreret til en cloudbaseret platform eller planlægger at gøre det indenfor en overskuelig fremtid.

21. november 2024 | Læs mere


Sådan bruger du aktivt AI til at styrke din cybersikkerhedsindsats

Kan AI styrke din cybersikkerhed og forebygge f.eks. ransomwareangreb? Ja – og endda særdeles effektivt! På denne konference kan du blive klogere på, hvordan du i praksis anvender AI til at styrke dit sikkerhedsniveau – og gøre cyberbeskyttelsen mere fleksibel.

27. november 2024 | Læs mere


Styrk din virksomhed med relevant, pålidelig og ansvarlig AI integration med SAP

Kom og få indsigt i, hvordan du bruger AI til at transformere og effektivisere dine arbejdsgange. Vi kigger nærmere på AI-assistenten Joule, der vil revolutionere måden, brugerne interagere med SAP’s forretningssystemer. Og så får du konkret viden om, hvordan du kommer i gang med at bruge AI til at booste din forretningsudvikling.

03. december 2024 | Læs mere