Partners i spidsen for imageskift hos TDC
TDC har landets største reklamebudget hos Wibroe, Duckert & Partners. Det kan vise sig at være første skridt i et markant image- og strategiskift for TDC. Kampen om de nye kunder er slut, nu gælder det om at sælge mere til de gamle. (Dagbladet Børsen)
Sygeplejersker skal hverves på Facebook
Dansk Sygeplejeråd og Undervisningsministeriet tog alternative midler i brug, da de i går lancerede hvervekampagnen Hvid Zone. Målet er at skaffe 1.200 flere studerende på et år. En del af projektet bliver at få studerende til at fortælle om deres uddannelse til et kamera og derefter lægge optagelserne på blandt andet Facebook. (Berlingske Tidende)
Danske mediehuse angriber Google
Landets største mediehuse går nu til kamp for at få fat i søgeordsmarkedet på 200-300 millioner kroner. Det norske firma Open AdExchange har udviklet en software, hvor reklamerne bliver tilpasset de søgeord, som brugerne skriver. Berlingske Media, Politiken, Ekstrabladet, TV2, Nordjyske Medier, Syddanske Medier, Børsen, Egmont, Jubii og Fynske Medier er alle med i arbejdet, der skal gøre indhug i Googles dominans på målrettede reklamer online. (Berlingske Tidende)
Næste generation gider ikke e-mails
Det dur ikke at spærre for Facebook, hvis man vil tiltrække de unge som arbejdskraft. En teknologisk generationskløft er under opsejling, hvor sms og sociale net-fællesskaber slås mod e-mails. Får de unge ikke de samme muligheder på arbejdet som derhjemme, finder de et andet sted at arbejde. (Urban)
Dagens aviser:
Få automatisk dagens avisresumeer sendt til din indbakke hver morgen. Opret dig som bruger på Computerworld.dk og sæt "Dagens aviser om it" på overvågning med Computerworld Nyhedsovervågning.