"Få din hyre for at hænge ud på Twitter, Facebook og andre sociale netværk."
Nej, der er ikke tale om et fritidsarbejde til landets konfirmander, men derimod perspektiverne på et nyt uddannelsestilbud fra IT-Universitetet, der slår dørene op for bachelor-uddannelsen Digitale Medier og Design.
Men hvorfor skal man spendere tre år på statens regning for at finde ud af, hvordan man benytter Facebook?
"Digitale Medier og Design handler ikke specifikt om Facebook eller et andet populært medie. Uddannelsen sigter derimod på at få de studerende til at koble analytisk forståelse for medieplatforme som sociale netværk, mobiltelefoni og blogs med forretningsforståelse og hele den måde, vi lever på," forklarer Lektor Lone Malmborg, der skal være med til at undervise de 80 nye ITU-poder fra august.
Hun fortæller, at de studerende blandt andet skal udrustes med en forståelse for digitale generationskløfter mellem familiemedlemmer grundet forskellige kommunikationsformer, asocial adfærd på grund af overdrevent chatforbrug, og ikke mindst hvordan virksomheder kan benytte sociale netværk som Facebook til at fede bundlinjen op.
"For blot få måneder siden var det sjovt og poppet at bruge Facebook. Nu er der til stadighed flere, der benytter det professionelt - det gælder både internt i virksomheder, eksternt i professionelle netværk og på virksomhedsniveau. Den foranderlighed i medierne skal de studerende forstå og være i stand til at udnytte," siger Lone Malmborg.
Vil sælge servere på Facebook
En af de virksomheder, der allerede er begyndt at lægge planer for, hvordan Facebook skal bruges kommercielt, er verdens største pc-producent HP.
"Enhver virksomhed med respekt for sig selv finder hele tiden nye markedsføringskanaler. Lige nu er det sociale medier, der er hotte, og derfor har vi hyret en ekspert i sociale medier til at lære os, hvordan vi kan markedsføre servere og pc'er på Facebook," fortæller HPs kommunikationschef Henrik Kirkeskov til Computerworld.
HP's professionelle Facebook'er er den ITU-studerende Mikael Lemberg, der skal lære virksomheden, hvordan den benytter Facebook internt og ikke mindst eksternt som et marketingværktøj.
Hvordan HP vil give Facebook-brugere blod på tanden til at købe servere og pc'er er selskabet endnu ikke helt klar over.
"Vi har flere idéer i støbeskeen, og de vil kunne ses allerede til næste år," siger Henrik Kirkeskov fra HP.
Objektorienterede, sociale studerende
ITU-lektor Lone Malborg glæder sig over, at virksomheder som HP og andre er begyndt at interessere sig professionelt for sociale medier.
Hun understreger dog, at Digitale Medier og Design-uddannelsen ikke handler om at sidde og surfe på Facebook hele dagen.
"De studerende skal lære principper og medieteorier, og den praktiske implementering kan altid komme senere. Men det er obligatorisk, at de skal lære HTML, programmere objektorienteret på Arduino boards og beskæftige sig med digital elektronik som sensorer og acceleratorerer for at kunne arbejde i hardware og få en forståelse for det praktiske, digitale arbejde," fortæller Lone Malmborg.
"Allervigtigst er det dog, at de forholder sig kritiske til de allerede eksisterende sociale medier. Ellers vil vi aldrig se nogen innovation på området," afslutter hun.