Artikel top billede

Mobil-brugere er der nok af. Spørgsmålet er, om de er klar til at tage mobil-annoncerne til sig?

Google skubber på for at få gang i mobil-annoncering

Der skal tjenes penge på den mobile annonce-platform, mener Google, der nu forsøger at forbedre mulighederne for annoncørerne.

Googles guldrandede annonce-forretning satser nu også på den mobile platform.

Google skriver i dag på den officielle Google Mobile Blog, at de virksomheder, der benytter AdWords nu også kan nå ud til de forbrugere, der har en iPhone, en G1 fra T-Mobile eller andre mobilenheder, der indeholder fuld understøttelse af HTML.

Man har ganske vist tidligere kunnet se annoncer på iPhone og G1, men det skyldes, at søgningerne på de enheder tidligere viste de almindelige desktop-resultater.

Men nu kan man også se annoncer på for eksempel den iPhone-dedikerede søgeside fra Google.

"Nu vil annoncørerne kunne vise annoncer eksklusivt på disse mobile enheder, skabe kampagner til dem, og modtage separate ydelses-rapporter," skriver Google på bloggen.

Milliardmarked i vente

Verden er i øjeblikket hastigt på vej mod 3,5 milliarder brugere af GSM- og 3G-telefoner, og for nylig forudså analysehuset Gartner, at der alene i år bliver solgt 1,28 milliarder mobiltelefoner, hvilket er en stigning fra sidste års 1,15 milliarder.

Sidste år forudsagde konsulentfirmaet Kelsey Group Inc., at investeringerne i mobil markedsføring vil vokse med et gennemsnit på 112 procent årligt frem til 2012, hvilket vil bringe beløbet op på 7,5 milliarder kroner.

Derfor forsøger både teleindustrien og it-branchen generelt at finde en måde at overføre annoncerne til mobiltelefonerne.

Alligevel udtalte Bob Conway, administrerende direktør for GSM Association, sidste år, at det er sværere end som så at overføre reklamemarkedet til den mobile platform, fordi industrien er så fragmenteret.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Also A/S
Salg af serviceydelser inden for logistik, finansiering, fragt og levering, helhedsløsninger, digitale tjenester og individuelle it-løsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere