Nyhedens interesse var stor, da søgegiganten Google for godt en måned siden lancerede sin Chrome-browser.
Interessen er dog kølet gevaldigt af, og brugerinteressen er faldet markant.
Computerworlds læsere var ikke sene til at tage den nye browser til sig.
Allerede i den første uge efter lanceringen havde Google ifølge Computerworlds statistiktal erobret knap fem procent af de browsere, der besøgte cw.dk.
Den norske browser-stolthed Opera blev således langt overgået, og Safari-browseren fik ligeledes baghjul efter blot en uge.
Også på globalt plan var interessen stor.
Antallet af Chrome-brugere i det store udland svingede sig op på lige godt 2,5 procent. Det sagde tal fra web-analysehuset Clicky, der målet brugen på 45.000 websider.
Hug til IE
Markedsandelene blev primært taget fra Microsofts Explorer (IE).
I ugen før Chrome blev IE anvendt af 70 procent af Computerworlds brugere. IE-tallet for ugen efter Chrome-lanceringen faldet til lige godt 66 procent.
Blandt Firefox-folket var der ligeledes nedgang i antallet, men det var knap så markant.
Anvendelsesprocenten af Firefox-brugere var på 25 procent, før Chrome dukkede op, og det faldt til 24,7 procent i ugen efter.
Tallene for Opera og Safari var nogenlunde uændrede.
Chrome sendes ikke i graven
Interessen er dog dampet godt og grundigt af igen både blandt Computerworlds brugere og på verdensplan.
Allerede i den anden uge efter lanceringen faldt antallet af Chrome-bruger på Computerworlds webside til 2,5 procent.
Og tallet er stille og roligt dalet til 1,97 procent i den første uge af denne måned. Microsoft har derimod genvundet sin position.
"Det ser tydeligvis ikke ud til, at Chrome har levet op til forventningerne. Grunden til at folk er blevet skuffede, kan skyldes den massive kritik af sikkerheden og de privacy-problemer, der er blevet forbundet med Chrome," siger Anders Elbak, fra analysehuset IDC.
Anders Elbak sender dog ikke Chrome i graven endnu.
"Chrome skal modnes. De ting, der har skuffet brugerne skal rettes. Google kan således godt relancere Chrome, men det skal være med et markant bedre produkt," siger han.
Tendensen blandt CW-læsere kan også findes globalt.
De nyeste tal fra analysehuset Clicky lyder på, at Chrome-andelen er faldet til 1,6 procent, hvilket placerer Google-browseren på en femte plads efter IE, Firefox, Safari og Opera.