Samarbejde
Vyew: Med Vyew kan alle hoste et internet-møde, så geografisk spredte medarbejdere kan arbejde sammen om et projekt i realtid.
Denne platform til web-konferencer giver dig et meget simpelt whiteboard, hvor du kan uploade dokumenter til diskussion, dele din desktop eller udvikle designs fra bunden.
Du behøver ikke engang at tilmelde dig for at bruge Vyew, men hvis du gør det, får du adgang til VoIP og andre audio-tjenester.
Pris: Gratis for op til 20 deltagere.
Kontorpakke/samarbejde
Google Docs: Hvis alle dine teammedlemmer har en Google-konto, er det nemt at dele filer og samarbejde om dem samtidig med Google Docs.
Du får kun tekstbehandling og regneark - ingen whiteboards her - men tjenesten er gratis og nem at bruge.
Du kan få ekstra plads og et skemasystem til mødelokaler ved at opgradere til Premier Edition (her er grænsen 25GB i forhold til de gratis 7GB, der følger med Standard Edition.)
CRM
Salesforce.com: Customer relations management - CRM - er ikke kun for Fortune 500-virksomheder. Selv enkeltmandsvirksomheder kan få gavn af en mere ordnet metode til at styre salgsprocessen, forfølge kundeemner og sikre, at opfølgninger sker til tiden.
Salesforce.com kræver noget vejledning og tålmodighed på grund af systemets omfang, men den omfattende samling af funktioner og den overkommelige pris gør det til en must-have for virksomheder.
Pris: 44 til 1340 kroner (8,25 til 250 dollars) per bruger om måneden.
Database
FileMaker Pro: Access er en del af mange udgaver af Microsoft Office, men hvis du ikke allerede har programmet, bør du overveje at anskaffe FileMaker Pro i stedet.
Denne database-applikation er mere intuitiv end Access og indeholder fancy funktioner som live support på SQL-databaser og mulighed for at lægge data på nettet, så hele teamet kan få adgang til databasen via en browser.
Programmets mange templates hjælper dig med at komme i gang på ingen tid.
Pris: Cirka 1600 kroner (299 dollars).