Telmore har brugt mange ressourcer på at få forbrugerne til at købe mobiltelefoner online i stedet for at gå i en butik, og den strategi kaster i år mange millioner kroner af sig, er selskabet sikker på.
"I 2008 har vi sikre tegn på, at vi får overskud efter skat, hvilket vil sige, at vi retablerer egenkapitalen," siger Allan Christiansen, administrerende direktør for den TDC-ejede udbyder af mobiltelefoni Telmore.
Skal hente 32 millioner
For at nå et overskud skal Telmore øge resultatet på bundlinjen med knap 32 millioner kroner, hvilket Allan Christiansen vurderer som realistisk.
"I årets første fem måneder har vi haft en nettotilgang på 26.000 kunder, så vi lige nu har 636.000 kunder, mens vi hele sidste år voksede netto med 31.000 kunder," siger Allan Christiansen.
Online-strategi er gammel
Strategien, som Telmore ifølge direktøren har fulgt siden sidste sommer, går ud på at få kunderne til at købe mobiltelefoner online i stedet for at gå i en butik.
"Med fare for at lyde arrogant så kigger vi slet ikke efter vores konkurrenter på onlinemarkedet, og vores strategi går altså også længere tilbage end vores mest berømte konkurrent BiBoB," siger Allan Christiansen, da Computerworld spørger, om strategien også har det formål at tage livet af konkurrenter som eksempelvis Frank Rasmussens BiBoB.
Telmore har ifølge direktøren givet langt større tilskud til kundernes køb af mobiltelefoner, end selskabet har haft i negativt resultat i 2007, og der er "sikre indikationer" på, at strategien er så lukrativ, at Telmore får overskud i år.