TDC overvejer film på PLAY
TDC har oplevet overvældende interesse for sin musiktjeneste PLAY, og telegigantens topchef Jens Alder overvejer derfor, om film skal være næste lokkemad til TDC-kunderne. "Når man begynder på musik, så er film oplagt at følge op med, men der er vi nok et par år længere fremme i tiden," siger han. Jens Alder tilføjer, at film-industrien ikke har presset så meget på, som musikindustrien har gjort grundet piratkopiering. (Børsen)
Bilbasen.dk i frontal-angreb på bilzonen.dk
JP/Politiken, TV2 og Berlingske-ejede Mol Holding er ved at få en sag på halsen i Konkurrencestyrelsen via deres fælles og underskudsgivende online-satsning bilzonen.dk Det skyldes, at konkurrenten bilbasen.dk anklager de tre mediekæmper for at misbruge deres position på markedet til at give bilzonen.dk usædvanlige store annonce-rabatter og dermed skævvride markedet. (Børsen)
GPS-markedet slår bremsen i
Inden GPS-markedet er kommet op i fulde omdrejninger, bremser det kraftigt op. Verdens største producent af navigationsudstyr, hollandske Tomtom, faldt således med indtil 15 procent på børsen i Amsterdam i går, efter at selskabet kunne meddele om stagnerende salgs af GPS'er. Problemerne rammer ikke Tomtom alene. Også konkurrenten Garmin har alvorlige problemer med salget, der ifølge selskabets hjemmeside kun ligger på 40 til 50 procent af sidste års salg. (Børsen)
Den digitale forbruger er kortlagt
Analysefirmaet Myresearch har sat sig for at kortlægge de danske digitale forbrugere. Selskabet er kommet frem til fem hovedgrupper, der alle hver især bruger internettet og mobilen vidt forskelligt. I bunden ligger "old schoolers" med fem procent af befolkningen, som hovedsageligt består af ældre danskere, der knapt kan kaldes digitale forbrugere. Helt i toppen ligger "digital living"-gruppen med 11 procent, der lever og ånder for nettet, og gerne går forrest med nye tjenester. 85 procent i denne gruppe er mænd. (Børsen)
Computerprogram søger automatisk job for ledige
Beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen (V) kræver, at ledige danskere søger job fire gange om ugen. Det er heller ikke noget problem for de ledige, der går ind på checkjobnet.dk og henter et program, der automatisk sørger for at sende fire ansøgninger om ugen med vedhæftet cv. Fagforeningen HK anbefaler det lille computerprogram, fordi det giver ledige tid til reel job-jagt. I stedet for partout at skulle leve op til beskæftigelsesministerens krav. (Politiken)
Få automatisk dagens avisresumeer sendt til din indbakke hver morgen. Opret dig som bruger på Computerworld.dk og sæt "Dagens aviser om it" på overvågning med Computerworld Nyhedsovervågning.