I Navigations-kategorien er der nomineret tre web-ansvarlige til prisen som Webchamp 2008.
De giver her hvert deres bud på, hvad godt web-design betyder for dem:
Birgitte Woolridge, Rejseplanen
Det vigtigste for Birgitte Woolridge i arbejdet med webdesign er, at brugerne skal bruge så få klik som muligt for at finde en rejse. For at sitet er let at navigere rundt på, skal det grafiske gerne være så minimalt som muligt. Hun peger derfor på, at hun hellere vil have flere enkle sider på websitet end få, der er komplicerede. Derudover skal den gode webdesigner også have en god forståelse for den organisation, som han/hun skal levere designet til.
Kenneth Andersen, Bilbasen
Direktør Kenneth Andersen har siddet bag rattet hos Bilbasen siden 1999. Han fokuserer på det brugerorienterede design, der skal hjælpe brugerne frem for bare at se godt ud. Derfor ser han frem til snarest at inddrage brugerne mere i arbejdet med webdesignet, hvor de potentielle kunder skal have mulighed for mere interaktion på hjemmesiden.
Martin Falslev Andersen, Trendsales.dk
Martin Falslev Andersen er medstifter og ejer af trendsales.dk, og han er 100 procent selvlært webdesigner siden 1997. Trendsales.dk har udviklet sig meget igennem de seneste par år, og han sigter på at kombinere den gode navigation med en god grafik. Hjemmesiden skal lanceres i Norge, sverige og England, og Martin Falslev Andersen er i den henseende ikke bange for at afprøve forskellige løsninger.