Tilbage til artiklen Millioner i reklame for nyt computerspil
IO Interactives nye millionsatsning computerspillet Kane & Lynch blev født af to medarbejdere. Og som figurerne i spillet blev udviklet, voksede antallet af medarbejdere på projektet til mere end 200 mand, fordelt på etagerne i firmaets domicil på københavnske Kalvebod Brygge.
Jens Peter Kurup var en af de to oprindelige folk på projektet, og han står som instruktør på spillet.
"Vi gjorde det lidt hårdt for os selv ved ikke at stjæle særligt meget andre steder fra," siger han.
Kræver noget særligt
Jens Peter Kurup pointerer, at IO Interactive i modsætning til mange udenlandske konkurrenter satser meget på egne historier, når de udvikler koncepter til computerspil.
Det afgørende er de originale ideer, og det kræver et særligt miljø.
Men kan man udvikle gode ideer med så mange mennesker på et projekt?
"Vi er jo ikke så mange i starten, og det hjælper meget," siger Jens Peter Kurup.
Et vigtigt element er at finde det rum, hvor der er plads og overskud til at få ideerne frem. Det er de færreste gode ideer, der bliver udviklet i et struktureret møde med dagsorden, lyder det fra instruktøren.
Tilbage til artiklen Millioner i reklame for nyt computerspil