Allerede inden virtualiseringfirmaet Citrix' iForum-konference for alvor går i gang i Las Vegas, USA, har værterne fra Citrix været ude med sine første produktlancering.
EasyCall er selskabets nyeste stolthed, og det er en såkaldt click-to-call service, der går ud på, at en virksomhed kan flytte kundens opmærksomhed fra nettet og ind i telefonrøret ved at lade en nysgerrig bruger køre musen over et genkendeligt telefonnummer i applikationen.
Et pop up vindue dukker op, og den potentielle kunde kan derefter taste sit eget nummer for at blive ringet op af firmaets kundeservice.
Dermed slipper kunden for at ringe til virksomheden med et måske dyrt langdistance opkald, men virksomheden ringer i stedet kunden op.
Virksomheden kan naturligvis også integrere denne service med selskabets computersupport eller en anden forretningskritisk enhed, som derved står telefonisk til rådighed for kunderne eller medarbejderne direkte fra hjemmesiden eller hvilken som helst anden applikation.
Alle applikationer kan bruges til opkald
Med EasyCall integrerer selskabet to nye funktioner til click-to-call teknologien.
Først og fremmest drejer det sig om, at click-to-call funktionen kan anvendes fra alle applikationer, der understøttes af Citrix' NetScaler eller Presentation Server for Microsoft-applikationer. Man slipper dermed for at skulle forbi en hjemmeside for at blive ringet op.
Dernæst tillader Citrix-servicen også, at brugerens telefon kan være mobiltelefonen, VoIP eller fastnettelefonen, da alle telefontyper bliver understøttet af EasyCall.
Google har været på banen
Click-to-call teknologien har været benyttet en del på forskellige hjemmesider, og den blev især diskuteret, da Google forsøgte at integrere den som en del af Google Maps for et års tid siden.
Men søgemaskinemastodonten droppede dog projektet igen.
Google arbejder dog fortsat med teknologien, og et af selskabets fokusområder er, at undgå telefonfis ved, at alle ens venner fjender bliver ringet op af forskellige kundeservice- og teknisk support-medarbejdere.