Næste gang du læner dig tilbage og ser talkshow-værten Jon Stewart brillere med sine indstuderede vittigheder, så kan det ske i en helt gratis version udenom DR2, som sender programmet med to dages forsinkelse.
For hele The Daily Shows otteårige arkiv bliver gratis online, og det er en bemærkelsesværdig strategi af produktionsselskabet Viacom, der i februar sagsøgte Googles YouTube for seks milliarder kroner for netop at bringe gratis indhold på den populære videoportal.
Det skriver fierceiptv.com.
Idéen er, at The Daily Shows 13.000 klip i stedet skal sponsoreres af bannerreklamer på sitet og have en pre-roll reklame fra bilfabrikanten Hyundai, som kører syv sekunder inden programmet starter.
Arkivet går helt tilbage til 1999.
Ambitiøs satsning
Strategien med at åbne for hele godteposen af Jon Stewart og hans fire korrespondenters arsenal af vid og vise showet gratis online, anses af mediebranchen for at være den mest ambitiøse online-satsning af et populært show nogensinde.
Der har tidligere blevet gjort forsøg på at sende mainstream tv-programmer ud på nettet, men intet så stort og populært som The Daily Show, der har en kommerciel platform, og på den baggrund skal generere dollars til aktionærerne i Viacom via nettet.
Det har desværre ikke været muligt at få en kommentar fra DR, som har indkøbt programmet til visning på DR2.