MTV Networks har ikke længere nok i Britney Spears, så nu skal Lara Croft også indbringe mediekoncernen milliarder.
MTV vil over de næste to år investere 500 millioner dollars, svarende til 2,8 milliarder kroner, i at udvikle og distribuere spil, skriver flere medier i dag.
"Efterhånden som vi gør vores brands smallere og dybere for at kunne tilgodese vores niche-publikum, vil vi investere over 500 millioner i at opbygge spil-forretninger på tværs af vores portefølje, udtaler MTV's adminstrerende direktør Judy McGrath til Reuters.
Populære spil-sider
Ifølge Gamasutra.com viser undersøgelser, at 47 procent af MTV's publikum opsøger spil-relateret indhold på sider som Nickarcade.com, Neopets, Shockwave and AddictingGames, og såkaldte "casual games" på sider som CMT.com, COMEDYCENTRAL.com, MTV.com, Nick.com, VH1.com og andre MTV-sider.
MTV udtaler, at omkring en femtedel af milliardinvesteringen vil blive brugt på selskabets Nickelodeon Kids & Family Group til at udvikle nye spil-tilbud.
Der skal blandt andet også bruges en del penge på at lave spil til Nokias mobiltelefoner – en kontrakt der allerede er faldet på plads.
"Spil er en meget central del i vores vertikale underholdningsstrategi," lyder det fra MTV-chefen Judy McGrath.