Indhold
Den tyske industrigigant Siemens, der flere gange har overvejet at droppe produktionen af mobiltelefoner, fremlægger nu en ny strategi for sin mobil-division.
I markeder, hvor 70 til 85 procent af forbrugerne allerede ejer en mobiltelefon, skal der tænkes utraditionelt, synes man at tænke i Tyskland.
Siemens har derfor designet fire nye mode-telefoner, der ikke kan bruges til ret meget andet end at snakke i, og som skal sælges ad nye kanaler som stormagasiner og modebutikker.
Hvert år skal der lanceres to nye kollektioner. Mode-mobilerne sælges fra april i Storbritannien, Kina, Frankrig, Tyskland, Italien, Singapore og Spanien og på andre markeder fra september - der forlyder ikke noget om, hvorvidt telefonen når ud i de danske modebutikker.
Modeserien kaldes Xelibri, og tanken er, at brugerne skal eje mere end én mobiltelefon. Xelibri matcher designertøjet til festen. Så kan man købe en avanceret mobil til arbejdslivet og en vandtæt mobil til stranden.
En af Siemens' kommende mode-mobiler.
Denne artikel stammer fra Computerworld Online.