Inden udgangen af juni er der solgt over én million eksemplarer af Microsofts MP3-afspiller, Zune, der har været på markedet i omkring ni måneder.
Det skriver SFGate.com, der er en del af avisen San Francisco Chronicle.
Og salget af Zunes er ifølge direktør Robbie Bach fra Microsofts division for underholdning relativt tilfredsstillende, hvis man ser overordnet på Microsofts markedsandele.
"Vi har omkring 10 procent af det hard-diskbaserede marked, hvor også Zune hører hjemme. Det er en god begyndelse , selvom det ikke er overvældende. Jeg vil ikke lade som om, det er et kæmpeskridt i den rigtige retning," siger Robbie Bach til SFGate.com.
Til sammenligning var Apples iPod i midten af april blevet solgt i mere end 100 millioner eksemplarer, hvilket placerer Apple på en solid førsteplads for MP3-afspillere.
Vil fortsætte investering
Robbie Bach påpeger dog, at Microsoft vil fortsætte med at investere i harddisk-afspillere, så selskabet kan lukke afstanden op til Apple.
"Vi går ikke ind på et marked, hvis vi ikke mener det seriøst. Og der vil komme nye ting i efteråret, efter vi lige har lanceret en pink Zune og en vandmelonfarvet Zune," lover Microsoft-direktøren.
Microsoft kigger på integrerede løsninger
Han fortæller, at WiFi-teknologien, der tillader folks afspillere at være i forbindelse med hinanden, er "meget" interessant.
"Vi følger derfor interesseret med i SanDisk-projektet," siger Robbie Bach til SFGate.com med henvisning til den SanDisk-afspiller, der blev lanceret i april måned.
SanDisk-afspilleren giver brugeren mulighed for downloade musik via en trådløs forbindelse samt streame radio og surfe på nettet.
Rettelse: Af den oprindelige version af denne artikel fremgik det, at Microsoft allerede havde solgt en million Zunes. Denne oplysning har San Francisco Chronicle nu korrigeret, hvorfor Computerworld også har rettet ovenstående artikel.