Bank truer med at forlade prisportal
Jyske Bank føler sig dårligt behandlet af pengepriser.dk, og banken overvejer at forlade samarbejdet. Det eventuelle brud med portalen, der er styret af Finansrådet og Forbrugerrådet, sker, fordi Jyske Bank ifølge dets direktør Anders Dam ser dyrere ud på portalen end i virkeligheden på grund af bestemte beregningsmetoder på portalen. "Vi har valgt at være med for husfredens skyld, men hvis det begynder at koste os kunder, vil vi ikke være med længere," siger han. (Morgenavisen Jyllands-Posten)
Turbo på det digitale magasin
Branding og brugerinvolvering er nøgleordene for magasinbranchen, hvor bilmagasinet Vmax's online-satsninger emmer af brugerinddragelse. "Nettet er fantastisk til at involvere læserne meget mere i bladet. De kan sende billeder frem og tilbage, diskutere emner med hinanden, få tips og råd," siger Morten Trøst Poulsen, forlagsdirektør hos forlaget Benjamin, der udgiver Vmax. (Jyllands-Posten)
DAB i strid modvind
Fem landsdækkende digitale radiolicenser sælges til august, men den kommercielle radiobranche holder sig væk. DAB har ikke nok lyttere, og får det næppe, vurderer flere forskellige radiofolk. Der anslås, at der findes omkring 19 millioner radioapparater i Danmark, og kun lidt under en halv million DAB-radioer. "Som kommerciel udbyder er vores problem, at det kræver utroligt mange nye modtagerei hjemmene, før det bliver kommercielt interessant," siger direktør Erik Hansen fra SBS Radio. (Jyllands-Posten)
Niche-it skaber fynsk millionforretning
Den danske gazellevirksomhed Dan-Office, der er kåret som gazelle tre år i træk, arbejder på at bevare sin gazelle-status med nyt domicil i Svendborg. Virksomheden omsætter for "et par hundrede millioner kroner", hvor overskuddet før skat i 2006 lå på 13 millioner kroner. Virksomheden er den største enkelte leverandør til hele FN-organisationen, hvor firmaet har specialiseret sig i at levere skræddersyede pc-løsninger til non-profit organisationer. (Børsen)
Politisk kommunikation på nettet står stille
Danske politikere er ikke på international omgangshøjde, også selvom politik er en af tidens mest kommunikationsintensive brancher. I USA bliver vælgerne mobiliseret over nettet, hvorimod de danske politikere halter bagefter med nye initiativer, der kan sætte skub vælgerskaren, mener sociolog Henrik Dahl. Han påpeger, at statsministeren eksempelvis burde kunne kommunikere mere direkte til vælgerne på nettet. (Børsen)
Oracle var tæt på køb af Apple
Apple-koncernen kunne have været en del af Oracle-imperiet, hvis ikke Apples nuværende direktør Steve Jobs tilbage i slutningen af 1990'erne havde forhindret salget. Handlen var ved at komme på plads mens Steve Jobs var ude i kulden, og han forklarede Oracle-direktør Larry Ellison, at han ikke anbefalede et køb. (Berlingske Tidende)
Gå på nettet og lær de danske salmer
Den Danske Salmebog er kommet på nettet. Her kan man læse teksterne til de 758 salmer og høre første vers af alle salmerne spillet på kirkeorgel. Derudover er der baggrundsinformationer om forfatterne og salmernes historie. (Berlingske Tidende)
Få automatisk dagens avisresumeer sendt til din indbakke hver morgen. Opret dig som bruger på Computerworld.dk og sæt "Dagens aviser om it" på overvågning med Computerworld Nyhedsovervågning.