Både Yahoo og Microsoft kæmper for at tage markedsandele fra Google, men det ser ud til at være en meget ulige kamp.
Googles popularitet stiger nemlig stadig, viser en måling foretaget blandt 10 millioner amerikanske netsurfere af analysehuset Hitwises.
Ifølge den seneste opgørelse sidder Google nemlig på 64,1 procent af de amerikanske brugeres søgninger.
Til sammenligning havde søgegiganten på samme tidspunkt i fjor 58,3 procent af søgningerne.
Yahoos søgemaskine kommer ind på andenpladsen med 21 procent, mens MSN står for lige over ni procent af informationssøgningerne i Guds eget land.
MSN rammes hårdest
Googles fremgang har primært ramt MSN, der er gået over fire procent tilbage i løbet af det forgangne år. Yahoo har tabt en enkelt procent.
I en analyse fra ComScore Networks er Google knap så dominerende.
Firmaet har registreret en markedsandel på lige godt 50 procent for Google.
ComScores tal viser dog den samme tendens nemlig, at Google stadig vokser på bekostning af Yahoo og Microsoft.
Der findes desværre ingen officielle tal over hvor mange søgebrugere søgemaskinerne sender videre i Danmark.
I nogle lande opererer analysehuse som HitWise, der opsamler data på ISP-niveau, så de kan lave disse statistikker, men ikke i Danmark.