Det interessante ved Trendsales hjemmeside er, hvad der mangler på siden.
Selv om siden formidler salg mellem købere og sælgere af især tøj, sko og smykker til kvinder, så er der ingen funktion til at byde et beløb.
I stedet skal du skrive en besked på siden, der fungerer som en debattråd under et blogindlæg.
"Når du skal skrive, "jeg byder 100 kroner", så er du allerede i gang med at skrive en sætning. Så kan du lige så godt fortsætte og spørge: "Hvad er livbredden på de bukser?"," siger Martin Falslev Andersen, medstifter af Trendsales.
Kundeservice frem for maskiner
Den ide har sikret Trendsales en e-handelspris for at være bedst til innovation.
"Hvor andre e-handelsforretninger blot fokuserer på transaktionen, har Trendsales godt fat i den sociale proces en handel involverer," skriver dommerne i deres begrundelse.
Trendsales mener, at det blot prøver at give god kundeservice på nettet.
"Nethandel i dag er meget koldt og upersonligt. Det prøver vi at komme væk fra," siger Martin Falslev Andersen.
"Forestil dig, at du går ind i to butikker, der har de samme varer. Hvor vil du helst handle henne, hvis du i den ene får en god kundeservice, og i den anden møder en maskine?" spørger Martin Falslev Andersen.
hvor er bydefeltet?
I Danmark er Trendsales vokset samtidig med QXL og Lauritz.com.
Det vil sige, at danskerne ikke har været vant til en bestemt måde at drive nethandel på, og det har, ifølge Martin Falslev Andersen, gjort det nemmere at vænne folk til community-modellen.
Nu er Trendsales på vej ind i Sverige, Norge og England, hvor autionssites har været mere udbredt.
"Brugere derovre vil spørge: "Hvor er bydefeltet?". Vi skal have vænnet folk fra aktion til kommunikation," siger Martin Falslev Andersen, der tror det bliver en stor udfordring.
Trendsales er delvist ejet af Freeway, der også står bag Arto og Dating.dk.