Rent salgsmæssigt har Wii fra Nintendo allerede markeret sig som en succes.
Siden den nye spilkonsol blev lanceret i USA 19. november, i Japan 2. december og i Europa 8. december har forbrugerne nærmest revet den ned fra hylderne.
Ikke mindst fordi Wii adskiller sig markant fra de nye spilkonsoller fra Sony og Microsoft, da den satser langt mere på fysisk aktivitet med den specielle Wii-controller, end på banebrydende grafik, sådan som det er tilfældet med konkurrenterne.
Men nu drysser en Microsoft-chef malurt i Nintendos champagneglas.
- Den (Wii, red.) begynder meget stærkt, og det er cool, at den er anderledes, men jeg er bare ikke sikker på, hvor stor den bliver i det lange løb, siger Chris Satchell fra Microsoft Game Development Group til Gamesindustry.biz.
Tvivler på langtidsholdbarhed
Chris Satchell siger til det britiske spilmedie, at han tvivler på, om Wii har det, der skal til for at kunne fastholde spillernes interesse i det lange løb.
Da Wii ramte England tidligere på måneden, blev der solgt mere end 105.000 enheder i løbet af den første weekend.
Det gør Wii til den hurtigst sælgende konsol i historien, og den overgår dermked også Xbox 360 fra Microsoft, der solgte omkring 70.000 enheder i de første par dage, da den blev lanceret sidste år.
Alligevel mener Microsoft-chefen altså, at det er for tidligt at kåre Wii som vinderen i konsolkrigen, og såmænd om han ikke også langer ud efter Sony, der lancerer PS3 i Europa til marts.
Satchell mener nemlig, at Sony halter bagefter, når det kommer til online-services og bruger-genereret indhold.
- Jeg mener ikke, at Sony har det rette fokus, siger Chris Satchell.
Han siger yderligere, at det kræver mange års teknologiske investeringer og millioner af dollars at få en online service som Xbox Live op at køre.
- De jagter ikke et fast mål, de jagter os, der er i en konstant udvikling, siger han til Gamesindustry.biz.