Aviserne er så godt som døde. Ja, selv den gode gamle tv-avisen vil miste seere. Og dette fordi langt de fleste mennesker vil få deres nyheder fra nettet.
Mange har hørt den slags spådomme. Men måske passer det slet ikke.
Døet hen
I hvert fald viser en ny analyse fra det uafhængige amerikanske Pew Research Center, at væksten for online-medier i USA er døet hen.
Analysen konkluderer, at brugerne foretrækker at få overskrifter og hurtige resumeer af nyhederne på nettet, mens de søger indblik fra fjernsyn og aviser.
Og blandt de unge er væksten for alvor sløjet af.
Ifølge de nye tal vil personer omkring 40 år hellere hente nyheder på nettet end gruppen af 18-24-årige.
Ifølge Pew-analysen er forklaringen, at forbruget af online-nyheder nu ligner forbruget af nyheder produceret uden for nettet.
Dermed ser brugen af net-nyheder, der voksede eksplosivt fra 1996 til 2000, ud til at flade ud.
I 2004 hentede 29 procent af amerikanerne nyheder på nettet tre eller flere gange om dagen.
Vokset til 31 procent
I 2006 var det vokset til 31, skriver analytikerne fra Pew Research Center i deres rapport.
På samme måde viser de amerikanske tal også, at faldet i avisernes oplag synes at have stabiliseret sig efter mange års fald.
Ifølge analysen bruger brugerne af internet-nyheder i gennemsnit 32 minutter om dagen på at klikke sig til nyheder.
Det er mindre end det tidsrum, som en avislæser bruger på at bladre sig igennem døgnets begivenheder.
Til sammenligning bruger 48 procent af amerikanerne i hvert fald en halv time eller mere på at se nyhederne på tv.
Bliver næppe hovedkilden
I en kommentar til dette skriver forfatteren Nicholas Carr i sin blog, Rough Type, at online nyheder næppe synes at overtage rollen som hovedkilde til nyheder.
Derimod ser netnyheder ud til at få en rolle som et supplement til den daglige nyhedsstrøm for dem, der alligevel er forbrugere af nyheder.
Den store udfordring synes at være at få tag i dem, der slet ikke efterspørger nyheder på nettet eller andre steder.
Det har ikke været muligt at få en kommentar fra Foreningen af Danske Online Medier (FDIM) om udviklingen i Danmark.