Cybercity har ingen planer om at matche TDC's bredbånds-kampagne, som lover gratis at forhøje de danske kunders enkelt megabit forbindelser til otte megabit henover sommeren.
Det fortæller marketingschef hos Cybercity Henrik Skov.
I stedet vil firmaet satse på prisnedsættelser, som skal gøre det attraktivt for kunderne at få de høje forbindelser til en permanent lavere pris.
Går efter 512 Kbit/s
- Hovedparten af de produkter, som vi sælger, ligger på 512 Kbit/s og nedefter. Vi har rigtigt mange kunder, som føler, at det dækker deres behov tilstrækkeligt, siger Henrik Skov.
Markedschefen mener, at det ikke er de helt store bredbåndsforbindelser, som driver markedet i øjeblikket.
Alligevel kommer internetfirmaet dog selv med en række løsninger, hvor kunderne tilbydes hurtigere bredbåndsforbindelser i løbet af efteråret, fortæller markedsdirektøren.
- Jeg kan ikke løfte sløret for indholdet, men vi vil komme med et produkt, som sikrer, at den pris man betaler, kan fastholdes efter kampagnen løber ud, siger Henrik Skov.
50 Mbit/s til efteråret
Modsat Cybercity tror TDC på behovet for de store forbindelser.
I sidste uge fortalte Gert Rieder, direktør for TDC Privat, til Computerworld, at han mener, at behovet for de store hastigheder er stigende. Samtidig afslørede han, at TDC vil tilbyde hastigheder op til 50 mbit/s i løbet af efteråret.
Alligevel holder Cybercitys Henrik skov fast i, at de fleste kunder er godt tilfredse med 512 Kbit/s eller mindre.
- Det er vigtigt at understrege, at man ikke har behov for en otte megabit forbindelse til at surfe eller læse email, siger Henrik Skov.