Den webbaserede CRM-leverandør Salesforce.com havde mandag et nyt nedbrud, der betød, at tjenesten var ustabil det meste af dagen.
Salesforce.com tilbyder kunderne et webbaseret kundestyringssystem, der ligger på selskabets servere.
Når Salesforce.com har nedbrud giver det problemer hos kundernes salgsafdelinger, da de ikke kan opdatere systemet.
Fortsætter problemerne, kan det koste dyrt for Salesforce.com, som har over 350.000 kunder.
- Mandagens nedbrud har umiddelbart ført til mere højrøstede kommentarer fra kunderne, da det fra deres synspunkt er gået fra at være en enkeltstående begivenhed til et tilbagevendende problem, skriver analytiker Mark Murphy fra First Albany i en kommentar til nedbruddet.
Nedbruddet er det andet større nedbrud for Salesforce.com, siden selskabet for alvor har bidt sig fast i CRM-markedet.
I december var systemet ligeledes ude af drift det meste af en dag, mens visse kunder før har klaget over, at systemet jævnligt bliver langsomt.
Mandagens nedbrud fik også Salesforce-com til i en periode at lukke for platformens grænseflade, som kunderne benytter til specialudviklede moduler.
Salesforce.com åbnede for nylig en særlig web-markedsplads, hvor kunder og softwareleverandører kan komme i kontakt med hinanden og udveksle eller handle udvidelser til CRM-systemet.