Nyt nedbrud hos Salesforce.com

CRM-leverandøren Salesforce.com havde mandag endnu et længere nedbrud på selskabets webbaserede CRM-system. Det kan koste dyrt, vurderer analytiker.

Den webbaserede CRM-leverandør Salesforce.com havde mandag et nyt nedbrud, der betød, at tjenesten var ustabil det meste af dagen.

Salesforce.com tilbyder kunderne et webbaseret kundestyringssystem, der ligger på selskabets servere.

Når Salesforce.com har nedbrud giver det problemer hos kundernes salgsafdelinger, da de ikke kan opdatere systemet.

Fortsætter problemerne, kan det koste dyrt for Salesforce.com, som har over 350.000 kunder.

- Mandagens nedbrud har umiddelbart ført til mere højrøstede kommentarer fra kunderne, da det fra deres synspunkt er gået fra at være en enkeltstående begivenhed til et tilbagevendende problem, skriver analytiker Mark Murphy fra First Albany i en kommentar til nedbruddet.

Nedbruddet er det andet større nedbrud for Salesforce.com, siden selskabet for alvor har bidt sig fast i CRM-markedet.

I december var systemet ligeledes ude af drift det meste af en dag, mens visse kunder før har klaget over, at systemet jævnligt bliver langsomt.

Mandagens nedbrud fik også Salesforce-com til i en periode at lukke for platformens grænseflade, som kunderne benytter til specialudviklede moduler.

Salesforce.com åbnede for nylig en særlig web-markedsplads, hvor kunder og softwareleverandører kan komme i kontakt med hinanden og udveksle eller handle udvidelser til CRM-systemet.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Itm8 | IT Relation A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere