Google overtrumfer Microsoft i annonce-kamp

Google har sikret sig en fem procent aktiepost i AOL for næsen af Microsoft og vundet en sejr i kampen om annonce-milliarderne på nettet.

Google er tæt på i kapløb med Microsoft at have sikret sig en fem procent aktiepost i den amerikanske net-gigant America Online, AOL, og dermed et fastere greb om det hastigt voksende annonce-marked på nettet.

Ifølge Wall Street Journal er de sidste brikker faldet på plads, og bestyrelsen i Time Warner, der ejer AOL, vil tirsdag godkende handlen.

Google vil ifølge avisens kilder betale omkring 6,2 milliarder kroner for aktieposten.

Købet vil cementere samarbejdet mellem AOL og Google og må forventes at hjælpe AOL til at udbrede indhold fra en række sites og hjælpe Google til et større annoncesalg.

AOL er Googles største enkeltkunde og har i årets første ni måneder stået for 10 procent eller mere end 2,5 milliarder kroner af Googles annoncesalg.

Aftalen er for AOL et led i selskabets strategi om at mindske afhængigheden af selskabets internet-abonnenter og få indholdet bredt ud til et større publikum.

Microsoft har angiveligt satset stort på at få en alliance med AOL på plads i konkurrencen om det hastigt voksende annoncemarked med specielt Google og Yahoo.

Men Google er førende på markedet, og det vurderer analytikere som et væsentligt argument for, at AOL i sidste ende vil foretrække Google.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Jobindex Media A/S
Salg af telemarketing og research for it-branchen, it-kurser og konferencer

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere