Microsoft vil have sat mere fut i fejemøget under Microsoft Business Solutions, der langt fra har levet op til de vækstforventninger, der har hersket i Microsofts hovedkvarter.
MBS havde sidste år en vækst på beskedne fem procent og står for blot to procent af Microsofts samlede omsætning.
For at sætte mere skub i salget lancerer Microsoft Business Solutions - der blandt andet består af det opkøbte danske Navision - nu en ny version af dets CRM-software.
Den ny version er tæt forbundet med Microsofts meget udbredte mail- og kalenderprogram Outlook med 400 millioner brugere verden over, hvilket Microsoft håber kan være med til at tiltrække nye brugere af Microsoft Business Solutions.
Microsoft Business Solutions har dog især været presset på applikations-området i konkurrencen fra mægtige rivaler som SAP og Oracle.
Ifølge analytikere, som Financial Times har talt med, er det største problem for Microsoft Business Solutions ikke produkterne, men salgskanalen.
Selskabet sælger nemlig primært produkterne gennem partnerne, hvilket betyder, at det ikke har den tætte kundekontakt, som konkurrenterne har.
Til gengæld er der masser af folk, der sælger produkterne, hedder det.
Problemerne understreges af, at topchef Doug Burgum for få uger siden blev flyttet til nye ansvarsområder.
Den nye CRM-software hedder Microsoft Dynamics CRM 3.0. Den kommer i løbet af de næste to måneder på tysk, hollandsk, fransk og russisk.
Det er planen, at programmet skal komme i en dansk version 1. februar næste år og yderligere 18 sprog i løbet af foråret.