De to nygifte selskaber, Adobe og Macromedia, vil udnytte fusionen fra dag ét. Derfor har de to selskaber nu lanceret de første to af foreløbig tre nye softwarepakker, der kombinerer deres produkter.
Adobe, som primært er kendt for det professionelle billedbehandlingsprogram Photoshop, har netop gennemført opkøbet af Macromedia.
Rettet mod reklamebranchen
Macromedia er bedst kendt for sin Flash-teknologi, der er vidt udbredt på internettet til især webbaserede reklamer.
De to nye program-pakker er da også direkte rettet mod reklamebranchen og webudvikling, hvor begge firmaer i forvejen har en solid position.
Programpakkerne Adobe Design Bundle og Adobe Web Bundle indeholder begge Adobes store pakke Creative Suite 2 Premium, som indeholder versioner af Photoshop, InDesign, Illustrator, GoLive, Version Cue, Stock Photo, Bridge samt Acrobat.
Adobe Design Bundle indeholder Macromedias Flash Professional 8, mens Web Bundle indeholder Studio 8, som består af Dreamweaver, Flash Professional 8, Fireworks, Constribute samt FlashPaper.
Den tredje programpakke, Adobe Video Bundle, vil først komme på markedet i 2006, oplyser Adobe. Pakken vil indeholde Adobes videosoftware samt Macromedias Flash Professional 8.