SAP-hus femdobler staben på 20 måneder

Med et bevidst skifte i strategi og et bredere fokus inden for SAP-verdenen har konsulenthuset March IT på 20 måneder femdoblet medarbejderstaben. Direktøren tror på fortsat vækst.

Konsulenthuset March IT har på 20 måneder udvidet staben fra fire til, at den fulde besætning nu tæller 20 mand.

Fra at være meget snævert fokuseret på den tekniske side af SAP, har konsulenthuset udvidet fokus til at levere rådgivning, koncepter og løsninger inden for en række specifikke forretningsområder.

Områderne er blandt andet sikkerhed og autorisation, mobile løsninger og elektronisk dataudveksling samt særlige SAP-kompetenceområder som logistik og SAP Netweaver.

Det er den væsentligste årsag til, at konsulenthuset har kunnet opnå den kraftige vækst, mener den ene af selskabets nuværende fire partnere og oprindelige stiftere, administrerende direktør Tom Bloch.

- I starten af 2005 var vi ni mand og besluttede os for en vækststrategi, hvor vi skulle rådgive mere om koncepter og forretning, siger Tom Bloch.

Flere egne kunder

Direktøren understreger, at alle ansættelser er sket i takt med, at der også er indløbet opgaver.

Den første mand ansatte firmaet i januar 2004. Det var efter, at de fire partnere havde kørt forretningen selv i næsten tre år og primært som underleverandører til andre konsulenthuse.

I dag henter March IT cirka halvdelen af omsætningen direkte fra egne kunder, mens den anden halvdel hentes ind som underleverandører.

- Vi bliver mere og mere synlige i markedet, og vi kommer mere direkte ud til kunder, end vi har gjort tidligere. Det er også den vej, vi gerne vil, siger Tom Bloch.

March IT oplyser ikke omsætningen i regnskabet. I samme ånd afstår direktøren fra at sætte konkrete tal på, hvad March IT har af mål for vækst.

- Men det handler om, at vi skal ud at have nogle flere kunder og nogle flere medarbejdere, samtidig med at vi har en god forretning. Vi skal også tjene penge, siger Tom Bloch.

Mere vækstpotentiale

Konsulenthuset har faktisk tjent penge siden etableringen i 2001 og endda formået at forbedre indtjeningsevnen, samtidig med at forretningen er udvidet.

Senest fik selskabet et overskud før skat på 3,6 millioner kroner i regnskabsåret 2004.

March IT er for nylig flyttet til nye lokaler i Københavns Sydhavn, hvor der er indrettet arbejdspladser til 24 mand.

Tallet 24 er dog ingen begrænsning for ambitioner om vækst i antal medarbejdere, og endnu en flytning kommer heller ikke på tale selv efter et par måneder med vækst i samme tempo, oplyser direktøren.

- De 500 kvadratmeter skulle gerne slå til, så vi kan være over det dobbelte antal medarbejdere, siger Tom Bloch.

For det meste er konsulenterne ude hos kunderne, og fem af tyve medarbejdere er bosiddende på Fyn og i Jylland. Hele medarbejderstaben er således kun samlet en gang hver femte eller sjette uge.

Af de nuværende 20 medarbejdere går, hvad der svarer til 17 ansattes arbejdstid, til at løse konsulentopgaver, oplyser direktøren.

De fire stiftere har alle en baggrund fra Management Application Systems, MAS, der i 2000 fra at være delvist ejet af IBM blev helt opslugt af it-giganten.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Konica Minolta Business Solutions Denmark A/S
Salg af kopimaskiner, digitale produktionssystemer og it-services.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere