Hele 10 millioner eksemplarer af spilkonsollen Xbox 360 er det målet, at Microsoft skal sælge de første 12 til 16 måneder efter dens lancering kort før jul i år.
Sådan lød det i hvert fald fra marketingchef Peter Moore på en spilkonference i London i denne uge ifølge BBC.
Det er et ambitiøst mål i forhold til, at Microsoft ved årsskiftet havde solgt 20 millioner eksemplarer af den første Xbox, mens Sony netop har rundet et salg på 90 millioner Playstation 2.
Analytikerne er da også skeptiske over for Microsofts høje salgsmål for Xbox 360, som ventes på gaden i både USA, Europa og Japan til november.
Analysefirmaet Kagan vurderer, at Sony med sin Playstation 3 vil opnå det største salg med den næste generation af spilkonsoller, hvor også Nintendo er på banen med sin konsol Revolution.
Firmaet tror dog, at Microsoft vil hale ind på Sony og få en markedsandel på 28 procent, mens Nintendo efterlades på en fjern tredjeplads.
Et andet analysefirma, DFC Intelligence, har lavet tre best case-scenarier for de tre spilkonsoller frem til 2010. Ifølge firmaet kan Xbox 360 i bedste fald få 40 procent af markedet, Playstation 3 i bedste fald 50 procent og Revolution i bedste fald 35 procent.
Ifølge DFC Intelligence vil mange forbrugere købe mere end en spilkonsol.