Ønsket om en ny mobiltelefon er den største årsag for kunderne til at forlade mobilselskabet Telmore, der derfor har forsøgt at banke indtjeningen helt i bund på selskabets webbutik.
Det var sidste år med til at tredoble salget af mobiltelefoner og mobiludstyr til 30 millioner kroner.
- Det er et område, hvor vi sælger med meget spids blyant, fordi vi er interesseret i at få så mange telefoner ud til vores kunder som muligt, siger administrerende direktør Allan Christiansen.
Ifølge ham er den hyppigste grund til, at en kunde forlader Telmore, at de finder en ny telefon billigt hos en af konkurrenterne.
Webbutikkens direkte effekt på kunderne er uvis, men det står i hvert fald klart, at kundeloyaliteten sidste år gjorde, at TDC-ejede Telmore kunne fastholde sit overskud på 22 millioner kroner, mens konkurrenterne blødte.
Telmore A/S | Årsregnskab | |
Millioner kroner | 2004 | 2003 |
Omsætning | 628,3 | 428,8 |
Resultat af primær drift (EBIT) | 29,5 | 32,6 |
Resultat før skat | 31,7 | 34,3 |
Resultat | 22,2 | 23,5 |
Egenkapital | 34,5 | 12,3 |
Antal ansatte | 78 | 59 |
I alt fik Telmore 62.000 nye kunder i 2004. Det var med til at øge omsætningen med knap 47 procent til 628 millioner kroner.
Telmore har i dag mere end en halv million kunder, men hvis man skal tro Allan Christiansen er selskabet ikke så fokuseret på markedsandele.
- Vi kigger egentlig mere på kundetilfredshed end markedsandele, for vores oplevelse er, at hvis man får god kundetilfredshed, så følger markedsandelen med, argumenterer han.
Telmores positive regnskab for 2004 kommer efter, at discount-konkurrenten CBB Mobil i begyndelsen af ugen måtte melde om et tab på tre millioner kroner på grund af det hårde prispres.