Telmore tredobler salget af mobiludstyr

Salget af nye mobiltelefoner og udstyr blev i 2004 tredoblet til 30 millioner kroner i Telmores webbutik. Fortjenesten er dog helt i bund, for mobilselskabet ser ikke butikken som en selvstændig forretning, men som en måde at holde på kunderne.

Ønsket om en ny mobiltelefon er den største årsag for kunderne til at forlade mobilselskabet Telmore, der derfor har forsøgt at banke indtjeningen helt i bund på selskabets webbutik.

Det var sidste år med til at tredoble salget af mobiltelefoner og mobiludstyr til 30 millioner kroner.

- Det er et område, hvor vi sælger med meget spids blyant, fordi vi er interesseret i at få så mange telefoner ud til vores kunder som muligt, siger administrerende direktør Allan Christiansen.

Ifølge ham er den hyppigste grund til, at en kunde forlader Telmore, at de finder en ny telefon billigt hos en af konkurrenterne.

Webbutikkens direkte effekt på kunderne er uvis, men det står i hvert fald klart, at kundeloyaliteten sidste år gjorde, at TDC-ejede Telmore kunne fastholde sit overskud på 22 millioner kroner, mens konkurrenterne blødte.

Telmore A/SÅrsregnskab
Millioner kroner20042003
Omsætning628,3428,8
Resultat af primær drift (EBIT)29,532,6
Resultat før skat 31,734,3
Resultat22,223,5
Egenkapital34,512,3
Antal ansatte7859
- Den væsentligste årsag er vores kundetilfredshed. Den gør, at vi har markant lavere markedsføringsomkostninger end de traditionelle mobilselskaber, mener administrerende direktør Allan Christiansen.

I alt fik Telmore 62.000 nye kunder i 2004. Det var med til at øge omsætningen med knap 47 procent til 628 millioner kroner.

Telmore har i dag mere end en halv million kunder, men hvis man skal tro Allan Christiansen er selskabet ikke så fokuseret på markedsandele.

- Vi kigger egentlig mere på kundetilfredshed end markedsandele, for vores oplevelse er, at hvis man får god kundetilfredshed, så følger markedsandelen med, argumenterer han.

Telmores positive regnskab for 2004 kommer efter, at discount-konkurrenten CBB Mobil i begyndelsen af ugen måtte melde om et tab på tre millioner kroner på grund af det hårde prispres.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Also A/S
Salg af serviceydelser inden for logistik, finansiering, fragt og levering, helhedsløsninger, digitale tjenester og individuelle it-løsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Industry 4.0 – sådan udnytter du AI og digitalisering til optimering af din produktion.

På denne konference fokuserer på en digitaliseret optimering af processer i produktions- og procesorienterede virksomheder. Herved bliver du f.eks. i stand til at kombinere maskiner med sales forecasting og derved planlægge anvendelsen af produktionsapparat og medarbejderallokering effektivt – samt begrænse materialespild og nedetid ved at optimere produktionsplanlægning og omstilling af produktionsmateriel.

04. september 2024 | Læs mere


Roundtable for sikkerhedsansvarlige: Hvordan opnår man en robust sikkerhedsposition?

For mange virksomheder har Zero Trust og dets principper transformeret traditionelle tilgange til netværkssikkerhed, hvilket har gjort det muligt for organisationer at opnå hidtil usete niveauer af detaljeret kontrol over deres brugere, enheder og netværk - men hvordan implementerer man bedst Zero Trust-arkitekturer i et enterprise set up? Og hvordan muliggør Zero Trust-arkitekturen, at organisationer opnår produktivitetsfordele med AI-værktøjer samtidig med, at de forbliver sikre i lyset af fremvoksende trusler?

18. september 2024 | Læs mere


Nye forretningsmæssige gevinster med Microsoft Dynamics 365

Eksperter fra CGI stiller skarpt på hvordan, du lærer også hvorfor det er vigtigt at have fokus på både processer, teknologi og mennesker - og hvordan du kommer i gang med løbende optimering af forretningsudvikling.

25. september 2024 | Læs mere