Creative Force med hovedkvarter i Holstebro har stor succes med at udvikle software, som virksomheder bruger til hurtigt og effektivt at producere indhold til sociale medier og markedsføring. Og brug af AI er et væsentligt element.
Nu har selskabet netop hentet 60 millioner kroner i ny investorkapital til at sætte gang i den internationale ekspansion. Det skriver Børsen.
“Digital indholdsproduktion eksisterede ikke på den her måde for ti år siden, så vi har ikke særlig mange konkurrenter. Derfor skal vi bruge investeringen på at forblive konkurrencedygtige internationalt blandt andet ved at bruge AI,” siger medstifter og chef for Creative Force, Thomas Kragelund.
Firmaet har nu - ud over Holstebro - kontorer i Hanoi og Boston
Creative Force blev stiftet i 2019 af Thomas Kragelund og Teis Dindler Rasmussen. Selskabet har nu 140 ansatte og har i alt rejst 125 millioner i investorkapital. De to stiftere ejer dog stadig hovedparten af firmaet.
Den seneste investering i selskabet er foretaget af Danmarks Eksport- og Investeringsfond (Eifo) og den amerikanske mediekoncern Hearsts ventureafdeling. Ejerkredesen består herefter af stifterne, Byfounders, Eifo og Hearst, skriver Børsen.