Af Rasmus Elm Rasmussen, Alt om Data
Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.
I årets måling af kundetilfredsheden blandt mobilbranchens aktører, er tilfredsheden faldet fra 77,6 i 2019 til 75,5 i 2020.
Den er således 2,1 indekspoint lavere end sidste år. Det er det største dyk i tilfredsheden, over 12 måneder, som EPSI Rating har set i mere end 10 år, når man har målt på mobilbranchen.
Corona stiller større krav
Analyseinstituttet mener, at man skal finde årsagen i corona-krisen, der med mere hjemmearbejde og en udvidet brug af mobilnettet, har givet kunderne et større fokus på, hvad de får ud af deres abonnement.
Resultaterne skal dog også ses i lyset af en rekordhøj stigning i kundetilfredsheden sidste år.
Det er YouSee, der har lavest kundetilfredshed i undersøgelsen. Resultaterne kan ses herunder: