Af Lars Bennetzen, Alt om Data
Denne artikel er oprindeligt bragt på Alt om Data. Computerworld overtog i november 2022 Alt om Data. Du kan læse mere om overtagelsen her.
Det kan være svært at ændre på folks vaner, og Google sidder tungt på internettets søgninger. Men nu forsøger Microsoft at lokke især virksomheder til at anvende Microsofts søgemaskine Bing, når ansatte skal finde informationer på nettet.
I øjeblikket arbejder Microsoft på en funktion, som vil give brugere mulighed for at optjene Microsoft Rewards Points, når de søger på nettet – hvis de altså samtidig har en Office 365-virksomhedskonto eller en studenterkonto.
Point for at søge
Hele programmet er koblet til virksomhedens Microsoft-konto, og når brugerne så bruger Bing-søgemaskinen til at finde informationer med – med Microsoft Edge-browseren naturligvis – så optjener de point. De point kan så senere bruges til at købe ind for i Microsoft Store på pc’en eller på en Xbox.
Det vil også blive muligt at samle point sammen og bruge dem til gavekort, biografture, donationer til velgørende organisationer og så videre.
Microsoft har endnu ikke oplyst noget præcist om, hvornår denne funktion bliver lanceret, men den er i selskabets roadmap for maj 2021. Microsoft oplyser heller ikke om det også er muligt at optjene point, når Bing bruges til interne søgninger, eller om det er muligt at overføre point til brugernes personlige konti, eller om de vil tilhøre virksomhederne.