Cybercity i aftale om 162.000 el-kunder

Inden for fem til syv år vil 162.000 midtjyske el-kunder få tilbudt én samlet pakke med internet, tv og telefoni. Cybercity skal som eneleverandør stå for telefonien, der vil blive solgt i en indpakning med Energimidts navn på etiketten. Elselskabet forventer at erobre en tredjedel af husstandene.

Cybercity har sikret sig kontrakten på levering af telefoni til elselskabet Energimidts satsning på fiberbredbånd til elselskabets 162.000 midtjyske el-kunder.

Energimidt vil fra april måned tilbyde én samlet fiberløsning, hvor der er samlet internetadgang, telefoni og tv i samme pakke.

Aftalen er Cybercitys anden aftale om levering af telefoni til el-selskaber. Den første indgik udbyderen af bredbåndstjenester sidste år med sjællandske Nesa.

Løsningen, som Energimidt har valgt, adskiller sig dog fra Nesa's løsning.

Mens Nesa har valgt en såkaldt åben løsning, hvor el-selskabet tilbyder internetadgang til én pris og derefter tilkøb af forskellige tjenester, som telefoni og tv, fra flere leverandører, samler Energimidt det hele i én pakke.

- Energimidt køber et mere råt produkt, som de pakker ind i deres eget brand og videresælger til slutkunderne til en pris, som elselskabet selv fastsætter, siger udviklingsdirektør Jesper Hansen fra Cybercity.

Energimidt skal selv markedsføre, sende regninger ud og servicere kunderne.

Konkurrence intet problem

Cybercitys største forretning er ellers selv at levere bredbånds-løsninger baseret på DSL-teknologi, hvor Cybercity i dag har cirka 80.000 kunder.

At selskabet også går ind som underleverandør af tjenester til en udbyder af en konkurrerende bredbånds-teknologi ser Jesper Hansen dog ikke som noget problem.

- Vi udvikler bredbåndstjenester, og det er interessant både at levere dem til DSL-løsninger og fiberbaserede løsninger. Det er et vækstmarked, og der er masser af bredbånd at tage af, siger Jesper Hansen.

Han peger på, at der vil være situationer, hvor Cybercity vil miste ADSL-kunder til fordel for el-selskabernes fiber. Men tabet af enkelte kunder på bredbånd giver til gengæld nye kunder i telefoni-afdelingen.

Cybercity begyndte i tredje kvartal med at levere telefoni til selskabets egne dsl-kunder.

Efter en stille begyndelse har en massiv kampagne i januar sat gang i bestillingerne, så der for tiden kommer melem 500 og 1.000 nye kunder i butikken om ugen, oplyser Jesper Hansen.

Foreløbig har 5.000 meldt sig til, og direktøren forventer, at Cybercity når op på 25.000 kunder i løbet af i år.

Pakke til 649 kroner

El-kunderne vil som standard få tilbudt en to megabit internetforbindelse, 17 tv- og 30 radiokanaler samt telefoni til en samlet pris på 649 kroner.

- Har man i forvejen alle tre produkter, internet, tv og telefoni, vil det kunne betale sig at skifte, vurderer bredbåndschef Martin Romvig fra Energimidt

Har man derimod kun et eller to produkter vil det ifølge bredbåndschefen blive en større omkostning. Til gengæld bliver der flere tjenester til rådighed.

Telefonopkald bliver gratis i fritiden for opkald til fastnettet. Opkald i almindelig arbejdstid, til udlandet og til mobiltelefoner vil blive afregnet til "almindelige TDC-takster".

Der vil blive mulighed for opgradering til mere båndbredde og større tv-pakke for et tillæg i prisen.

Bredbåndschefen forventer, at Energimidt vil nå ud med kabler og tilbud til samtlige af elselskabets 162.000 kunder i løbet af fem til syv år. Og at godt 30 procent af kunderne vil vælge at få bredbåndsforbindelsen tilføjet el-regningen.

Ifølge Martin Romvig er aftalen på plads med leverandør af tv-pakke. Navnet vil blive offentliggjort på et senere tidspunkt.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Højer og Lauritzen ApS
Distributør af pc- og printertilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Send dine legacysystemer på pension og invitér standardløsninger indenfor

Legacysystemer er rygraden i mange organisationers it-infrastruktur, men før eller siden er det tid til at sige farvel og skifte til en eller flere standardløsninger. Vi udforsker scenarier og muligheder, der gør det muligt at rykke videre. Hvad er businesscasen? Hvilke krav stiller skiftet til din forretning og jeres processer? Hvordan

08. oktober 2024 | Læs mere


Dynamics 365 & Business Central - AI og branchemoduler

Udforsk, hvordan du kommer godt i gang med Business Central, får hjælp til at tilpasse platformen til dine behov og får mest ud af din ERP-løsning med begrænsede ressourcer.

23. oktober 2024 | Læs mere


Årets CISO 2024

Vær med når Computerworld, Dansk Erhverv og Rådet for Digital Sikkerhed tager temperaturen på trusselslandskabet lige nu, og giver dig overblikket over de nyeste trusler, de mest aktuelle tendenser og de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

24. oktober 2024 | Læs mere