Den nylige Twitter-ejer Elon Musk har haft noget af en start i spidsen for det sociale medie, hvor der er sket meget, og han selv er kommet med mange nye tiltag.
Som det nyeste erfarer det amerikanske tech-medie Platformer nu, at Elon Musk har diskuteret med sin rådgiver, tech-investor David Sacks om at sætte Twitter bag en betalingsmur, som et svar på forsvindende annonceindtægter.
Mediet har ikke kunnet få bekræftet, hvor konkrete diskussionerne har været, eller hvor meget en sådan betalingsmur ville koste at passere.
Elon Musk har dog også haft meget at se til, og mange tanker i spil for at øge Twitters profit, så hans køb bliver en god forretning.
Rigmanden har måtte se flere annoncører som Carlsberg og General Motors forlade platformen efter opkøbet, og dertil har Elon Musk fyret store dele af ledelsen og halvdelen af de ansatte.
Dette er dog nok gået lidt for stærkt, da blandt andet Bloomberg har rapporteret, at det sociale medie allerede har bedt nogle ansatte om at komme tilbage.
Dertil har Elon udrullet det nye Twitter Blue-abonnement til otte dollar om måneden. Hvorvidt der kommer en betalingsmur, eller om det blue abonnement er et mildere resultat af diskussionen, må tiden vise.