En ny priskrig er blevet skudt i gang den danske telebranche, hvor selskaberne er kastet ud i en benhård kamp om kunderne.
Det skriver erhvervsmediet Finans, der samtidig kan fortælle, at teleselskabet 3 nu har lanceret et nyt lavprisselskab med navnet Flexii.
Det nye selskab oplyser selv på sin hjemmeside, at det er et selskab “med billige mobilabonnementer uden for meget lir”, og selskabet lokker kunderne med fri tale og 20 gigabyte data til 39 kroner om måneden i det første år.
Lanceringen af Flexii kommer samtidig med, at Telia-selskabet Callme, Nuudas Eesy og Telenors lavprisselskab CBB Mobil i øjeblikket tilbyder halv pris på mobilabonnementer i de første tre måneder.
“Det er et hårdt marked, fordi der ikke er nogen vækst, og priserne ligger meget tæt. Mobilselskaberne har i dag faktisk kun to ting, de kan konkurrere på: Prisen og hvem, der vil sælge en ny iPhone på de bedste vilkår,” sagde teleanalytikeren John Strand, indehaver af konsulentfirmaet Strand Consult, til Finans sidste år.