Nu kommer Polestar 3: Svensk-kinesisk performance SUV der kan køre 600 km
Det svensk-kinesisk bilmærke med Volvo-rødder bliver nu en tredje model i programmet rigere.
Selskabets nye bil hedder ganske enkelt Polestar 3 og er endnu en rendyrket elbil i lighed med Polestar 2.
Her satses dog på et større og mere muskuløst og futuristisk udtryk end i selskabets tidligere modeller, som designmæssigt har lænet sig tæt op af Volvos biler.
Ligesom med Polestar 2 vil der bydes på rigelige kræfter via en motor til hver aksel, mens der loves en rækkevidde på over 600 kilometer efter WLTP normen.
Polestar 3 forventes at få fremstillingsdebut i begyndelsen af 2023, hvor den vil blive samlet i USA og Kina.
Nu vil Ikea til at fremstille pladespillere
Den svenske møbelfabrikant har igennem længere tid været indstillet på at levere andet end blot møbler til hjemmet, med sin stadigt ekspanderende serie af hvidevarer og elektronik til hjemmet.
Nyeste skud fra den svenske stamme er dog en uventet satsning fra selskabet, som nu springer ud som pladespiller-producent.
Selskabets nye kreation hedder ’Obegränsad’ og bliver altså en pladespiller der skal debutere i selskabets butikker i efteråret 2022.
Ud over at afspille de analoge musik-format vil Obegränsad, byde på et design og en lydprofil udviklet i samarbejde med techno-gruppen Swedish House Mafia. LP-afspilleren vil blive drevet via USB og have en indbygget forforstærker, som vil fungere via kabel med blandt andet selskabets Eneby-højttalere.
Ubegränsad bliver en del af en større serie som også vil tælle en lænestol og et skrivebord.
Spanske 'UrbanRebel er en by-GTI med strøm i
Eldrevne bybiler har ofte været tiltænkt snusfornuftige segmenter såsom kommunale hjemmehjælpere, hvor et hårdtpumpet ydre og godt med hestekræfter er blandt de sidste prioriteter.
Ikke desto mindre er spanske Seats frække søsterselskab, Cupra, nu ude med et iltert bud på en gaderacer til bybilledet: Cupra UrbanRebel.
Her diskes op med et steroid-pumpet ydre parret op med en eldreven platform på 226 heste, der kan ekspedere kareten fra 0 til 100 på under syv sekunder.
Til trods for relativt beskedne dimensioner på en smule over fire meter, er der fundet plads til et batteri, som giver op til 440 kilometers rækkevidde, lyder det. Bilen vil med al sandsynlighed dele platform med VW’s søstermodel ID.Life, som får et 57 kWH batteri ombord.
Som med ID.Life vil der skulle ventes lidt på bilen, som først bliver kommercialiseret en gang i 2025.