Browser-folk skillinger sammen til annonce

10.000 open source-folk har på 10 dage skrabet næsten halvanden million kroner sammen til lanceringen af browseren Firefox 1.0. Pengene skal blandt andet gå til en helsides annonce i avisen New York Times med de mange tusinde sponsor-navne.

Nonprofit-organisationen Mozilla Foundation der arbejder for at udbrede Mozilla-standarden, har lokket 10.000 mennesker fra 82 forskellige lande til at spytte penge i kampagnen op til den kommende lancering af browseren Firefox 1.0.

De 10.000 personers donationer - i alt halvanden millioner kroner - skal blandt andet bruges på at købe en helsides annonce i avisen New York Times.

Annoncen kommer til at indeholde navnene på samtlige sponsorer, der har betalt mellem 60 kroner og 260 kroner til Mozilla Foundation.

Mange af dem bruger allerede Firefox i en tidlig version.

Mozilla var tidligere en del af AOL, der sidste år skilte open source-divisionen ud. Tidligere versioner af Firefox er allerede blevet downloadet mere end fem millioner gange, men har ikke tidligere slået voldsomt meget på tromme for sig selv.

Til gengæld har medieomtale og brugernes anbefalinger til venner og bekendte gjort benarbejdet. Men nu skal verden tages med storm, lyder det fra kampagnesitet.

Ifølge lederen af kampagnen, Rob Davis, er Firefox er en særdeles familievenlig browser, blandt andet fordi den ikke tillader pop-up reklamer.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
JN Data A/S
Driver og udvikler it-systemer for finanssektoren.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere