I en handel til svimlende 27,7 milliarder dollar, eller hvad der svarer til over 166 milliarder danske kroner, har CRM-kæmpen Salesforce nu gennemført sit enorme opkøb af den populære kommunikationsplatform Slack.
Salecesforce afgav købsbuddet på Slack tilbage i slutningen af 2020, og nu oplyser Salesforce så i en meddelelse, at handlen officielt er gennemført.
"Vi kunne ikke være mere begejstrede for at have Slack som en del af Salesforce-familien ved at kombinere den førende CRM-platform og den banebrydende digitale platform til arbejde overalt i verden," udtaler Marc Benioff, formand og administrerende direktør for Salesforce.
"Sammen vil Saleceforce og Slack skabe fremtiden for enterprise software og transformere måden alle arbejder på digitalt ved at arbejde hvor som helst i verden," fortsætter han.
Sammen vil Salesforce og Slack levere servicen 'Slack-First Customer 360,' der skal give virksomheder en enkelt kilde for deres forretning og en enkelt platform til at forbinde medarbejdere, kunder og partnere med hinanden og de apps, de bruger hver dag, alt sammen inden for deres eksisterende arbejdsgange, lyder det.
Kæmpe opkøb
Med det store beløb kan Salesforce se frem til den største handel i virksomhedens historie.
I 2019 købte Salesforce dataselskabet Tableau for 15 milliarder dollar og i 2018 blev softwareselskabet Mulesoft opkøbt for 6,5 milliarder dollar.
Slack har længe været en ombejlet tjeneste fra andre it-giganter. Allerede i 2017 gik der rygter om, at Amazon var klar til at byde ni milliarder dollar for Slack.
Slack gik første gang i luften i 2013, og selskabet er stiftet af Stewart Butterfield, der sammen med sin daværende hustru også har grundlagt fototjenesten Flickr, som de i 2005 solgte til Yahoo for 25 millioner dollar.