Google har netop fået en vigtig blåstempling fra EU, der gør selskabet i stand til at overtage Fitbit.
Men der følger krav med fra konkurrencekommisær Margrethe Vestager.
Søgegiganten er indvilliget i at leve op til en række krav over de næste 10 år.
Det skriver Reuters.
Google har lovet, at selskabet ikke vil udnytte sundhedsdata fra Fitbis EU-borgere til onlinceannoncering.
"Vi kan godkende Googles foreslåede køb af Fitbit, fordi forpligtelserne vil sikre, at markedet for wearables og det voksende digitale sundhedsrum forbliver åbent og konkurrencedygtigt,” sagde Margrethe Vestager i en udtalelse torsdag.
Fitbit er mest kendt for dets armbånd, der måler aktivitetsniveau, kalorieforbrænding, søvn og lokation. Det er værdifulde data, men Google er umiddelbart gået med til, at de ikke skal bruges til målrettet reklame på søgemaskinens platforme.
EU's godkendelse af aftalen kommer efter en månedslang undersøgelse af, om det kunne "yderligere styrke" Googles markedsposition som online-reklamevirksomhed, hvis det bruger Fitbit-data til at hjælpe med at personalisere de annoncer, det viser brugerne.