GN Audio, som står bag det danske headset-brand Jabra, kan i det dugfriske regnskab fremvise en organisk vækst på hele 72 procent.
Det fremgår af selskabet netop offentliggjorde regnskab for årets tredje kvartal.
9. oktober opjusterede GN Audio vækstforventningerne til kvartalet, der lød på 71 procent. Her rammer selskabet altså et procentpoint højere.
Selskabets omsætning landede på hele 2,421 milliarder kroner, hvilket er omkring en halv milliard mere end den tilsvarende periode sidste år, hvor toplinjen endte på 1,462 milliarder
Driftsresultatet stiger også markant i forhold til samme periode sidste år. Nu lyder tallet på 664 millioner kroner i modsætning til 290 millioner kroner i fjor.
Her er desuden medregnet en gevinst på 114 millioner kroner fra et forlig med en konkurrenten Phonotonics, der bogføres i kvartalet.
Væksten i GN Audios forretning er blevet forstærket af coronakrisen, hvor hjemmearbejde og online-kommunikation er blevet en nødvendighed.
Selskabet noterer i regnskabet, at især efterspørgslen på enterprise-headsets tager til i fart.
Samme scenarie gjorde sig også gældende i andet kvartal af 2020, hvor GN Audio præsterede en vækst på 32 procent.
Det kan du læse mere om her: Eksplosiv vækst hos GN Audio: Regnskab lander langt over det forventede