De sidste par måneder har for alvor understreget hvor svært det er at spå om fremtiden.
For hvem havde i februar regnet med corona-krisen ville betyde, at først gær og toilet-papir – og senere rødvin og oksekød var blandt danskernes favorit-varer?
Men faktum er at vores indkøbs- og madvaner bliver påvirket af trends, modeluner og ja…også pandemier.
Det ved CIO hos Arla Torben Fabrin noget om.
Torben har siden 2010 stået i spidsen for at modernisere og effektivisere Arlas it-miljø og strategierne på området.
Arla, der har rødder helt tilbage til 1882, er i dag både en mejerivirksomhed med produktion af alt fra oste til ymer – og samtidig en moderne, toptunet digital forretning, der arbejder med alt fra predictive analytics og algoritmer til webshops.
I denne episode
Så lyt med i denne episode af The Digital Edge når Torben Fabrin deler ud af sine erfaringer med tre aktuelle emner:
- Hvordan Arla håndterede coronakrisen og den skiftende efterspørgsel - der blandt andet betød de travleste dage nogensinde til detailhandlen og et næsten total stop til institutioner og restauranter
- Hvordan en moderne fødevirksomhed toptuner sin supply chain for at kunne følge med de hurtige skift hos forbrugerne
- Hvordan den digitale markedsføring måtte omstille sig under krisen til at slå på hvordan man laver mad derhjemme, noget som ikke er så udbredt i mange lande
- Hvordan Arla arbejder med de globale forbrugertrends som bæredygtighed og transparens i produktionen.
Værter på episoden er Lars Jacobsen, chefredaktør på Computerworld og Jesper Schleimann, der er Chief Innovation Officer, i Nordeuropa hos SAP.
Husk du kan abonnere på The Digital Edge på iTunes (link) eller RSS (link)
Husk: Vi hører meget gerne, hvad du syntes om den konkrete episode. Så tøv ikke med at sende en mail til lja@cw.dk med din feedback.