I løbet af det seneste år har mejerikæmpen Arla Foods fordoblet salget af vare online, og derfor skruer selskabet nu op for satsningen.
I Storbritannien er det 17 procent af alt Arlas handel der foregår online mens det på de øvrige markeder er omkring fem procent.
Det skriver erhvervsmediet Finans.
Arla Foods satser derfor nu på at blive Europas førende mejeriselskab på nettet.
Læs også: "Nogle gange vil kunderne have mere smør, end vi har - og hvad gør man så?"
"Væksten i nethandel med mejerivarer har været undervejs længe, men coronakrisen har udløst en regulær ketchupeffekt. Helt nye grupper af forbrugere er begyndt at handle dagligvarer på nettet," siger Peter Giørtz-Carlsen, der er koncerndirektør Arla Foods.
Alle de danske dagligvarebutikker har haft åbent under hele coronkarisen, men alligevel har den betydet, at Arla på få dage måtte omstille sig til at levere markant mere online.
Det fortalte selskabets CIO til Computerworld forrige år.
Læs mere her: Torben Fabrin og Arla måtte på få dage omstille hele deres produktion da coronaen ramte