Der er mange fordele ved at arbejde i en stor virksomhed, men også en del mindre charmerende elementer. Herunder faste kontortider, endeløse møder, magtkampe, corporate bullshit og cc-mailkæder – samt de obligatoriske skilte på toilettet om, at man altså skal huske at bruge børsten.
Livet som selvstændig giver mere frihed og andre muligheder, men indebærer naturligvis også sine udfordringer.
Det er emnet for Company of One: Why Staying Small Is the Next Big Thing for Business.
Forfatteren, Paul Jarvis, trækker på årelang erfaring som selvstændig med klienter i den helt tunge vægtklasse.
Han argumenterer for, at en helt lille virksomhed uden mål om vækst i form af store kontorer og flere ansatte af en lang række årsager kan være et attråværdigt mål i sig selv.
Han advarer samtidig mod at bruge alt for mange kræfter og midler på at investere i kostbare hjemmesider, PR og andre traditionelle profileringsmetoder.
Derimod vil det, mener Jarvis, ofte bedre kunne svare sig at satse hårdt på at yde sublim kundeservice.
Det giver grundlag for at bygge sin virksomhed på god networking og på at lade glade kunder anbefale éns tjenester og ekspertise til andre.
Company of One: Why Staying Small Is the Next Big Thing for Business får ros for at være motiverende og for at give en masse gode tips til nuværende eller kommende selvstændige.
Til gengæld har forfatteren undertiden en tendens til at underspille risikoen ved at vinke farvel til chef, morgenmøder og kontorkaffe.
Træk eventuelt en gratis previewudgave på Amazon først, hvis du lige vil tage et kig, inden du bestiller bogen fysisk eller ned på e-bogslæseren.
Titel: Company of One: Why Staying Small Is the Next Big Thing for Business. Forfatter: Paul Jarvis.