Den danske fiberleverandør Waao er i højt humør, for selskabet har i 2019 fået vendt millionunderskud til millionoverskud.
Selskabet har i 2019 landet et overskud på 11,6 millioner kroner, hvilket er en forbedring på omkring 70 millioner kroner i forhold til 2018, hvor Waoo kom ud med et underskud på 57 millioner kroner.
Samtidig har Waao i første kvartal rundet 400.000 kunder, meddeler selskabet.
Selskabet meddeler, at det i 2019 havde en bruttotilgagn på 96.000 bredbåndskunder, mens 56.000 bredbåndskunder samtidig forlod selskabet.
“Nettoresultatet var en vækst på cirka 43.000 kunder til i alt cirka 386.500 ved udgangen af året,” lyder det.
På fjernsynsmarkedet fik Waoo i 2019 en bruttotilgang på 44.000 nye kunder i 2019. Samtidig forlod 32.000 tv-kunder dog selskabet, der altså dermed fik en netto-tilgang på 12.000 tv-kunder i årets løb.
“”Det er et særdeles godt resultat på et svært og meget konkurrencepræget marked. Det understreger endnu en gang, at kunderne foretrækker stærke og stabile bredbåndsforbindelser på fiber, og at Waoo 10 år efter lanceringen i 2010 har udviklet sig til danskernes foretrukne leverandør,” lyder det fra direktør Jørgen Stensgaard.
Læs også:
Waoo bliver landsdækkende: Udvider markant efter stor fusion
Waoo har masser af vækst - men dundrende underskud og en usikker fremtid