Små bredbåndsselskaber kan leje service

Call center-selskabet Proffcom tilbyder nu de mindre udbydere af bredbåndsprodukter at blive klare deres forpligtelser inden for kundeservice, som de større selskaber ofte slår på som konkurrenceparameter.

Callcenter-virksomheden Proffcom tilbyder som de første at yde support for især mindre udbydere af bredbåndsforbindelser til fast pris, når opgaven bliver større end en mand kan klare fra en mobiltelefon.

? Der ligger en grænse omkring 1000-1500 brugere af bredbåndforbindelser: Når en udbyder kommer over den, kan supporten ikke længere klares af en medarbejder med en mobiltelefon. Her risikerer de mindre udbydere at dø, fordi de ikke kan løfte supportopgaven, siger salgschef Frederik Weisz fra Proffcom.

Proffcom mener dermed at kunne gøre de mindre selskaber mere konkurrencedygtige mod de store teleselskaber, der ofte bruger serviceudbuddet som en salgsfaktor og begrundelse for højere priser.

Supporten omfatter opsætning af forbindelsen, hjælp med e-post og med at benytte Explorer-browseren.

Ønsker udbyderen, at supporten også skal tage sig om henvendelser om regninger, bliver det til en højere pris.

Hidtil er outsourcet kundeservice blevet afregnet pr. minut, men Callcenter-virksomheden tilbyder support til fast pris ud fra beregninger, der viser, at brugerne i gennemsnit benytter denne mulighed godt tre gange.

? Vores opgave er at sætte vores medarbejdere i stand til at "uddanne" brugerne, så de kan klare sig på egen hånd. Selvfølgelig kan vi komme ud for pludselig at få en massehenvendelser, hvis der sker et kabelbrud, men så er vi klar til at klar denne informationsopgave, siger Frederik Weisz.

Proffcom-gruppen har flere end 1.000 callcenter-medarbejdere i Norden, og hovedkvarter i Københavns Nordvestkvarter. Proffcom ejes af det børsnoterede svenske Proffice.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
EG Danmark A/S
Udvikling, salg, implementering og support af software og it-løsninger til ERP, CRM, BA, BI, e-handel og portaler. Infrastrukturløsninger og hardware. Fokus på brancheløsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Cyber Security Summit 2024

Hør blandt andet hvordan nogle af Danmarks bedste CISO´er griber deres vigtige opgaver an, hvad kvanteteknologi og AI betyder for sikkerhedsområdet og se hvad det er, som de bedste it-sikkerhedsleverandører arbejder med pt.

29. august 2024 | Læs mere


Industry 4.0 – sådan udnytter du AI og digitalisering til optimering af din produktion.

På denne konference fokuserer på en digitaliseret optimering af processer i produktions- og procesorienterede virksomheder. Herved bliver du f.eks. i stand til at kombinere maskiner med sales forecasting og derved planlægge anvendelsen af produktionsapparat og medarbejderallokering effektivt – samt begrænse materialespild og nedetid ved at optimere produktionsplanlægning og omstilling af produktionsmateriel.

04. september 2024 | Læs mere


Roundtable for sikkerhedsansvarlige: Hvordan opnår man en robust sikkerhedsposition?

For mange virksomheder har Zero Trust og dets principper transformeret traditionelle tilgange til netværkssikkerhed, hvilket har gjort det muligt for organisationer at opnå hidtil usete niveauer af detaljeret kontrol over deres brugere, enheder og netværk - men hvordan implementerer man bedst Zero Trust-arkitekturer i et enterprise set up? Og hvordan muliggør Zero Trust-arkitekturen, at organisationer opnår produktivitetsfordele med AI-værktøjer samtidig med, at de forbliver sikre i lyset af fremvoksende trusler?

18. september 2024 | Læs mere