Callcenter-virksomheden Proffcom tilbyder som de første at yde support for især mindre udbydere af bredbåndsforbindelser til fast pris, når opgaven bliver større end en mand kan klare fra en mobiltelefon.
? Der ligger en grænse omkring 1000-1500 brugere af bredbåndforbindelser: Når en udbyder kommer over den, kan supporten ikke længere klares af en medarbejder med en mobiltelefon. Her risikerer de mindre udbydere at dø, fordi de ikke kan løfte supportopgaven, siger salgschef Frederik Weisz fra Proffcom.
Proffcom mener dermed at kunne gøre de mindre selskaber mere konkurrencedygtige mod de store teleselskaber, der ofte bruger serviceudbuddet som en salgsfaktor og begrundelse for højere priser.
Supporten omfatter opsætning af forbindelsen, hjælp med e-post og med at benytte Explorer-browseren.
Ønsker udbyderen, at supporten også skal tage sig om henvendelser om regninger, bliver det til en højere pris.
Hidtil er outsourcet kundeservice blevet afregnet pr. minut, men Callcenter-virksomheden tilbyder support til fast pris ud fra beregninger, der viser, at brugerne i gennemsnit benytter denne mulighed godt tre gange.
? Vores opgave er at sætte vores medarbejdere i stand til at "uddanne" brugerne, så de kan klare sig på egen hånd. Selvfølgelig kan vi komme ud for pludselig at få en massehenvendelser, hvis der sker et kabelbrud, men så er vi klar til at klar denne informationsopgave, siger Frederik Weisz.
Proffcom-gruppen har flere end 1.000 callcenter-medarbejdere i Norden, og hovedkvarter i Københavns Nordvestkvarter. Proffcom ejes af det børsnoterede svenske Proffice.