Små bredbåndsselskaber kan leje service

Call center-selskabet Proffcom tilbyder nu de mindre udbydere af bredbåndsprodukter at blive klare deres forpligtelser inden for kundeservice, som de større selskaber ofte slår på som konkurrenceparameter.

Callcenter-virksomheden Proffcom tilbyder som de første at yde support for især mindre udbydere af bredbåndsforbindelser til fast pris, når opgaven bliver større end en mand kan klare fra en mobiltelefon.

? Der ligger en grænse omkring 1000-1500 brugere af bredbåndforbindelser: Når en udbyder kommer over den, kan supporten ikke længere klares af en medarbejder med en mobiltelefon. Her risikerer de mindre udbydere at dø, fordi de ikke kan løfte supportopgaven, siger salgschef Frederik Weisz fra Proffcom.

Proffcom mener dermed at kunne gøre de mindre selskaber mere konkurrencedygtige mod de store teleselskaber, der ofte bruger serviceudbuddet som en salgsfaktor og begrundelse for højere priser.

Supporten omfatter opsætning af forbindelsen, hjælp med e-post og med at benytte Explorer-browseren.

Ønsker udbyderen, at supporten også skal tage sig om henvendelser om regninger, bliver det til en højere pris.

Hidtil er outsourcet kundeservice blevet afregnet pr. minut, men Callcenter-virksomheden tilbyder support til fast pris ud fra beregninger, der viser, at brugerne i gennemsnit benytter denne mulighed godt tre gange.

? Vores opgave er at sætte vores medarbejdere i stand til at "uddanne" brugerne, så de kan klare sig på egen hånd. Selvfølgelig kan vi komme ud for pludselig at få en massehenvendelser, hvis der sker et kabelbrud, men så er vi klar til at klar denne informationsopgave, siger Frederik Weisz.

Proffcom-gruppen har flere end 1.000 callcenter-medarbejdere i Norden, og hovedkvarter i Københavns Nordvestkvarter. Proffcom ejes af det børsnoterede svenske Proffice.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Despec Denmark A/S
Distributør af forbrugsstoffer, printere, it-tilbehør, mobility-tilbehør, ergonomiske produkter, kontor-maskiner og -tilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Styrk din virksomhed med relevant, pålidelig og ansvarlig AI integration med SAP

Kom og få indsigt i, hvordan du bruger AI til at transformere og effektivisere dine arbejdsgange. Vi kigger nærmere på AI-assistenten Joule, der vil revolutionere måden, brugerne interagere med SAP’s forretningssystemer. Og så får du konkret viden om, hvordan du kommer i gang med at bruge AI til at booste din forretningsudvikling.

03. december 2024 | Læs mere


Fyr op under vækst med dataanalyse, AI og innovation

Hvor langt er den datadrevne virksomhed nået i praksis? Det kan du høre om fra virksomheder, som har foretaget transformationen. Du kommer også til at høre, hvordan de anvender AI i processen, hvilke mål de har nået, hvordan de har høstet gevinsterne og hvilke nyskabelser, der er på vej i horisonten.

04. december 2024 | Læs mere


Vejen til skyen

Få indsigt i, hvordan overgangen til en samlet cloud-platform har styrket virksomhedens agilitet, fjernet datasiloer og leveret realtidsdata for bedre beslutningstagning.

04. december 2024 | Læs mere